MATTIACCI, ALBERTO
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 4.192
EU - Europa 3.953
AS - Asia 1.396
SA - Sud America 136
AF - Africa 43
OC - Oceania 31
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 9.754
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.108
IT - Italia 2.295
IN - India 531
SG - Singapore 479
UA - Ucraina 382
SE - Svezia 354
FI - Finlandia 225
DE - Germania 182
GB - Regno Unito 174
CN - Cina 162
IE - Irlanda 86
AR - Argentina 76
CA - Canada 64
FR - Francia 48
RO - Romania 38
NL - Olanda 35
MY - Malesia 32
AU - Australia 28
AE - Emirati Arabi Uniti 27
BR - Brasile 27
VN - Vietnam 22
CH - Svizzera 21
PH - Filippine 19
MX - Messico 17
CO - Colombia 15
HK - Hong Kong 15
BE - Belgio 14
ES - Italia 13
ID - Indonesia 13
JP - Giappone 13
TH - Thailandia 13
BG - Bulgaria 12
PL - Polonia 12
TR - Turchia 12
IR - Iran 11
NG - Nigeria 10
PK - Pakistan 9
RU - Federazione Russa 9
TW - Taiwan 9
AT - Austria 8
PT - Portogallo 8
CL - Cile 7
CZ - Repubblica Ceca 7
EG - Egitto 7
PE - Perù 7
ZA - Sudafrica 7
IL - Israele 6
BD - Bangladesh 5
DK - Danimarca 5
IM - Isola di Man 5
KR - Corea 5
LK - Sri Lanka 5
TG - Togo 5
EC - Ecuador 4
HU - Ungheria 4
KE - Kenya 4
MT - Malta 4
DZ - Algeria 3
EU - Europa 3
HR - Croazia 3
NZ - Nuova Zelanda 3
GE - Georgia 2
GR - Grecia 2
JO - Giordania 2
LT - Lituania 2
MA - Marocco 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
TJ - Tagikistan 2
TT - Trinidad e Tobago 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
CY - Cipro 1
GT - Guatemala 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MU - Mauritius 1
NO - Norvegia 1
PS - Palestinian Territory 1
RS - Serbia 1
SC - Seychelles 1
SI - Slovenia 1
Totale 9.754
Città #
Rome 603
Chandler 568
Princeton 325
Fairfield 265
Singapore 256
Plano 208
Wilmington 176
Ashburn 161
Boston 153
Woodbridge 133
Des Moines 131
Jacksonville 131
Ann Arbor 122
Stockholm 115
Beijing 114
Menlo Park 113
Millbury 111
Milan 101
Houston 85
Cambridge 83
Andover 79
Naples 75
Federal 73
Seattle 73
Dearborn 48
San Diego 44
Dublin 41
Norwalk 41
Toronto 41
Helsinki 37
Boardman 33
San Mateo 32
Verona 30
Santa Clara 28
Turin 28
Bühl 25
Florence 23
Bologna 21
Bremen 20
Falls Church 20
Viterbo 20
Mannheim 19
Bergamo 17
Palermo 17
Putney 17
Shah Alam 17
Abu Dhabi 16
Los Angeles 15
Bhubaneswar 14
Brescia 14
Brussels 14
Treviso 14
Amsterdam 13
Bangkok 12
New York 12
Bari 11
Catania 11
Monza 11
Ho Chi Minh City 10
Lamezia Terme 10
Marano Di Napoli 10
Munich 10
Perugia 10
Roccapiemonte 10
Sofia 10
Southend 10
Venice 10
Hefei 9
Hong Kong 9
Melbourne 9
Pune 9
Siena 9
Trieste 9
Coventry 8
Ealing 8
Livorno 8
Napoli 8
Redwood City 8
Tehran 8
Torre Annunziata 8
Vienna 8
Buffalo 7
Cagliari 7
Dallas 7
Fasano 7
Genoa 7
Guido 7
Ilford 7
Jalandhar 7
Krakow 7
Lagonegro 7
Mexico City 7
Mumbai 7
Osio Sopra 7
Paris 7
Redmond 7
Reggio Emilia 7
Sacramento 7
San Paolo di Civitate 7
Basingstoke 6
Totale 5.370
Nome #
Eco-fashion’s impact on young consumers’ attitudes and perceptions of the fast-fashion brands 384
Marketing. Il management orientato al mercato 271
Online wine ecosystem: the digital narrative of Sangiovese 250
La customer experience 182
The impact of generative AI: a multi-case study analysis of enhancing well-being along the customer journey 155
What is a phygital sporting event? Evidence from the World Alpine Ski Championships Cortina 2021 opening ceremony 151
Night at the museum. Technology enables visitor experiences 146
Il marketing strategico dei business di nicchia 140
Consumer self-concept in the cyberspace: how digitization has shaped the way we self-disclose to others 132
Trasformazione digitale ed evoluzione dei business model delle agenzie tradizionali in Italia: un'analisi esplorativa sui professionisti della comunicazione 115
Il piano di marketing 115
Social networks feed the food supplements shadow market 90
Brunello di Montalcino: how a typical wine could revive a poor country-village 87
The New Life of Marketing Research. The Insight Imperative. This issue 83
L’omnicanalità nei consumer market. Una nuova morfologia del canale per un nuovo imperativo: creare valore per il consumatore 82
Televisione addio? Discontinuità strutturali e prospettive evolutive della "regina dei media" 76
Application of Neuro-Marketing techniques to the wine tasting experience 76
Lo Storytelling del Sangiovese nell'era digitale 74
Wine marketing. A literature review 74
Lessons from Italian Youngsters: how to deal with wine complexity by marketing management 72
ACADEMY OF MARKETING SCIENCE 72
Marketing internazionale. Imprese italiane e mercati mondiali 71
Il marketing consumer-based. Il modello della Product Offering 71
Italian SME International Strategies: state of the art and some empirical evidences 70
Conducting Qualitative Market Research with social distancing. A study on the online laddering technique 70
null 69
Do product features actually add value for consumers? A laddering analysis on new luxury products 67
Lo sviluppo del marketing nelle PMI. Riflessioni a margine di una esperienza di impresa 66
Astley Bank and Savoia - a comparative case study analysis of enterpreneurship in the hospitality industry in relation to the Uk and Italy 65
The revival of corporate magazine in building stakeholder engagement 64
A Strategic Framework for Marketing Sweet, Reinforced and Fortified Wines 62
Applying blockchain to quality food products. A marketing perspective 61
Best selected paper sezione Digital Marketing, SIM Conference 2020 61
Liscia, Gassata o... Sostenibile? 61
Entrepreneurial settings within global family firms: research perspectives from cross-cultural knowledge management studies 60
(Re) discovering niche marketing 58
Marketing e Storytelling. Creare valore al vino 58
The Mediterranean diet storytelling: an inquiry into an intangible marketing asset 57
The Mediterranean diet storytelling an inquiry into an intangible marketing asset 57
Comitato didattico-scientifico del Master Universitario in Marketing Management della Sapienza Università di Roma 56
The evolution of agency-client relationships within the communication network in Italy. The perspective of communication partners 56
Assessing olfactory perception in young persons. A neuroscience perspective 55
Technology as operant resources for the cultural heritage reconstruction experience 53
The role of Geographical Indications in the European Union. A systematic literature review 53
Innovazione commerciale e comportamenti d'acquisto: la dinamica dei factory outlet center in Italia 52
Verso una teoria manageriale del consumatore. Il nuovo paradigma dello scambio 51
Introduzione 51
Niche marketing. A brand new style for managing consumer marketing in a global environment 50
L'evoluzione della disciplina del commercio in Italia fra regolamentazione e liberalizzazione 50
Trends in marketing studies. A longitudinal analysis of leading Italian academic journals (2005-2015) 50
Comitato didattico-scientifico Master MUMM 49
Does being “greener” pay? Bridging the gap between “green” technology orientation and firms’ growth 48
Io e Brunello Come portai Montalcino nel mondo 47
Comitato didattico-scientifico Master MUMM 47
MERCATI & COMPETITIVITÀ. The Journal of the Italian Marketing Association 47
Marketing (titolo originale: A preface to marketing management) 46
Clienti e consumatori 46
Wine, territory and tourism: an analytycal framework for a marketing-based view 46
Touch point. Comunicare nell'iperconnessione 46
Comitato didattico-scietifico Master MUMM 46
L’IMPATTO DEL TERRORISMO SULL’IMMAGINARIO DEL TURISTA. UN’ANALISI DELLE CONVERSAZIONI ONLINE DEI VIAGGIATORI FRANCESI E STATUNITENSI 46
Comitato didattico-scientifico Master MUMM 45
Casi di Marketing - Best in Class 44
Comitato didattico-scientifico Master MUMM 44
AREA MARKETING-PRODOTTO-MERCATO 43
Comitato Scientifico - Master MUMM Sapienza Università di Roma 43
Neuromarketing: a gym for intellectual humility 43
STRATEGIE DI NICCHIA PER LA MEDIA IMPRESA: ART CERAM 42
Comitato Scientifico - Master MUMM Sapienza Università di Roma 42
Comitato didattico-scientifico del Master Master Universitario in Marketing Management. 42
Comitato Scientifico - Master MUMM Sapienza Università di Roma 42
Il turismo religioso tra postmodernismo e autenticità: verso una nuova tassonomia 42
La sfida del contesto all'Auditel 41
null 41
Carta dei Servizi e managerialità pubblica: il caso Enel SpA 40
Strategie di focalizzazione e di nicchia. Una prospettiva per la competitività del Made in Italy. Il punto di vista dei manager 40
Brand entertainment and its influence on brand equity: a comparative study between UK and Italy. 40
Mercati e competitività 40
Nicchia e competitività: nuove prospettive per il consumer marketing nella nuova globalizzazione 39
Marketing. Il management orientato al mercato 39
La disciplina del commercio in Italia e i suoi effetti reali 39
Collana Best in Class Giorgio Eminente – Casi di Marketing 39
Sinergie Italian Journal of Management 39
Marketing geographical indication products in the digital age: a holistic perspective 39
Consiglio didattico-scientifico del Master Universitario in Marketing Management (MUMM) 38
Lo stato della gestione della customer satisfaction nei trasporti e nelle telecomunicazioni 38
British Food Journal 37
La fine del mito della quota di mercato 36
Non c’è più il Marketing di una volta. Scritti in memoria di Gennaro Cuomo 36
I ruoli della pubblicità nella formazione e stabilizzazione delle preferenze di marca 36
Idee per un nuovo marketing dopo la crisi 35
The Banfi Case 35
How the increasing competition is reshaping Tuscan wineries: the case of Chianti Classico and Brunello di Montlcino 35
Promozione del vino e del food italiani nei Paesi Terzi 35
27 RAPPORTO ITALIA 2015 35
Consiglio Didattico Scientifico del Master Universitario in Marketing Management (MUMM) 35
Problematiche strategiche e gestionali nella commercializzazione dei servizi turistici attraverso la Rete: il caso di Roma 34
Le 4A: un nuovo paradigma per il consumer marketing prevalentemente operativo 34
Aprite quella porta: lo scenario e le sfide al marketing 34
Collana Best in Class Giorgio Eminente – Casi di Marketing 34
Totale 6.581
Categoria #
all - tutte 26.015
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 2.033
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 28.048


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020627 0 0 23 52 30 87 82 73 49 125 94 12
2020/2021718 62 40 15 83 19 58 11 79 102 148 81 20
2021/20222.124 11 120 136 117 324 63 15 167 218 184 242 527
2022/20232.178 559 169 74 220 222 298 43 123 239 65 105 61
2023/20242.432 124 188 157 199 219 187 188 242 75 254 281 318
2024/2025769 327 304 138 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 10.116