MATTIACCI, ALBERTO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.743
NA - Nord America 4.507
AS - Asia 1.624
SA - Sud America 145
AF - Africa 47
OC - Oceania 46
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 11.115
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.413
IT - Italia 2.802
SG - Singapore 582
IN - India 545
UA - Ucraina 382
SE - Svezia 356
DE - Germania 245
FI - Finlandia 244
GB - Regno Unito 206
CN - Cina 170
IE - Irlanda 89
FR - Francia 82
AR - Argentina 76
CA - Canada 72
RU - Federazione Russa 59
NL - Olanda 57
AU - Australia 41
RO - Romania 39
AE - Emirati Arabi Uniti 37
BR - Brasile 34
CH - Svizzera 34
VN - Vietnam 34
MY - Malesia 32
ID - Indonesia 31
HK - Hong Kong 23
TW - Taiwan 23
PH - Filippine 22
TR - Turchia 21
ES - Italia 20
BG - Bulgaria 18
PK - Pakistan 18
JP - Giappone 17
MX - Messico 17
PT - Portogallo 16
BE - Belgio 15
CO - Colombia 15
IR - Iran 13
PL - Polonia 13
TH - Thailandia 13
AT - Austria 11
BD - Bangladesh 11
EG - Egitto 11
KR - Corea 11
CZ - Repubblica Ceca 10
DK - Danimarca 10
NG - Nigeria 10
PE - Perù 9
CL - Cile 7
ZA - Sudafrica 7
HU - Ungheria 6
IL - Israele 6
IM - Isola di Man 5
LK - Sri Lanka 5
NO - Norvegia 5
NZ - Nuova Zelanda 5
TG - Togo 5
EC - Ecuador 4
KE - Kenya 4
MT - Malta 4
DZ - Algeria 3
EU - Europa 3
HR - Croazia 3
JO - Giordania 3
SI - Slovenia 3
GE - Georgia 2
GR - Grecia 2
HN - Honduras 2
LT - Lituania 2
LU - Lussemburgo 2
MA - Marocco 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
TJ - Tagikistan 2
TT - Trinidad e Tobago 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BH - Bahrain 1
CY - Cipro 1
GT - Guatemala 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MU - Mauritius 1
PS - Palestinian Territory 1
RS - Serbia 1
SC - Seychelles 1
Totale 11.115
Città #
Rome 736
Chandler 568
Singapore 357
Princeton 325
Santa Clara 273
Fairfield 265
Plano 208
Milan 180
Wilmington 176
Ashburn 168
Boston 153
Woodbridge 133
Des Moines 131
Jacksonville 131
Ann Arbor 122
Stockholm 115
Beijing 114
Menlo Park 113
Millbury 111
Naples 96
Houston 85
Cambridge 83
Andover 79
Seattle 74
Federal 73
Helsinki 51
Dearborn 48
San Diego 44
Toronto 44
Dublin 43
Turin 42
Norwalk 41
Boardman 35
San Mateo 32
Verona 30
Bergamo 29
Moscow 27
Florence 26
Bühl 25
Bologna 21
Palermo 21
Bremen 20
Falkenstein 20
Falls Church 20
Viterbo 20
Abu Dhabi 19
Mannheim 19
Saarbrücken 18
Putney 17
Shah Alam 17
Brescia 16
Los Angeles 16
Amsterdam 15
Brussels 15
Catania 15
Jakarta 15
Bari 14
Bhubaneswar 14
Monza 14
Munich 14
Parma 14
Perugia 14
Treviso 14
Frankfurt am Main 13
Ho Chi Minh City 13
Pescara 13
Siena 13
Bangkok 12
Hanoi 12
New York 12
Paris 12
Venice 12
Lambeth 11
Pune 11
Vienna 11
Cagliari 10
Dubai 10
Genoa 10
Hong Kong 10
Lamezia Terme 10
Marano Di Napoli 10
Melbourne 10
Messina 10
Roccapiemonte 10
Sofia 10
Southend 10
Brisbane 9
Cairo 9
Hefei 9
Lahore 9
Taipei 9
Trieste 9
Waterville 9
Coventry 8
Ealing 8
Lisbon 8
Livorno 8
Lugano 8
Napoli 8
Redwood City 8
Totale 6.162
Nome #
Eco-fashion’s impact on young consumers’ attitudes and perceptions of the fast-fashion brands 477
Marketing. Il management orientato al mercato 465
The impact of generative AI: a multi-case study analysis of enhancing well-being along the customer journey 299
Online wine ecosystem: the digital narrative of Sangiovese 256
La customer experience 217
What is a phygital sporting event? Evidence from the World Alpine Ski Championships Cortina 2021 opening ceremony 187
Il marketing strategico dei business di nicchia 163
Night at the museum. Technology enables visitor experiences 150
Consumer self-concept in the cyberspace: how digitization has shaped the way we self-disclose to others 140
Trasformazione digitale ed evoluzione dei business model delle agenzie tradizionali in Italia: un'analisi esplorativa sui professionisti della comunicazione 136
Il piano di marketing 135
Social networks feed the food supplements shadow market 126
L’omnicanalità nei consumer market. Una nuova morfologia del canale per un nuovo imperativo: creare valore per il consumatore 103
Do product features actually add value for consumers? A laddering analysis on new luxury products 99
Wine marketing. A literature review 90
Lo Storytelling del Sangiovese nell'era digitale 89
Brunello di Montalcino: how a typical wine could revive a poor country-village 88
The New Life of Marketing Research. The Insight Imperative. This issue 87
Application of Neuro-Marketing techniques to the wine tasting experience 86
Conducting Qualitative Market Research with social distancing. A study on the online laddering technique 84
Il marketing consumer-based. Il modello della Product Offering 82
Marketing internazionale. Imprese italiane e mercati mondiali 78
Televisione addio? Discontinuità strutturali e prospettive evolutive della "regina dei media" 77
Applying blockchain to quality food products. A marketing perspective 74
Lessons from Italian Youngsters: how to deal with wine complexity by marketing management 74
ACADEMY OF MARKETING SCIENCE 74
Best selected paper sezione Digital Marketing, SIM Conference 2020 73
Liscia, Gassata o... Sostenibile? 72
Italian SME International Strategies: state of the art and some empirical evidences 71
The revival of corporate magazine in building stakeholder engagement 70
null 69
Lo sviluppo del marketing nelle PMI. Riflessioni a margine di una esperienza di impresa 68
Astley Bank and Savoia - a comparative case study analysis of enterpreneurship in the hospitality industry in relation to the Uk and Italy 67
A Strategic Framework for Marketing Sweet, Reinforced and Fortified Wines 64
Entrepreneurial settings within global family firms: research perspectives from cross-cultural knowledge management studies 64
Touch point. Comunicare nell'iperconnessione 63
The Mediterranean diet storytelling an inquiry into an intangible marketing asset 63
(Re) discovering niche marketing 62
Assessing olfactory perception in young persons. A neuroscience perspective 62
Marketing e Storytelling. Creare valore al vino 62
Innovazione commerciale e comportamenti d'acquisto: la dinamica dei factory outlet center in Italia 60
The Mediterranean diet storytelling: an inquiry into an intangible marketing asset 60
Comitato didattico-scientifico del Master Universitario in Marketing Management della Sapienza Università di Roma 59
The evolution of agency-client relationships within the communication network in Italy. The perspective of communication partners 58
The role of Geographical Indications in the European Union. A systematic literature review 58
Il turismo religioso tra postmodernismo e autenticità: verso una nuova tassonomia 56
Technology as operant resources for the cultural heritage reconstruction experience 55
Introduzione 54
Niche marketing. A brand new style for managing consumer marketing in a global environment 53
L'evoluzione della disciplina del commercio in Italia fra regolamentazione e liberalizzazione 53
Verso una teoria manageriale del consumatore. Il nuovo paradigma dello scambio 53
Comitato didattico-scientifico Master MUMM 53
Trends in marketing studies. A longitudinal analysis of leading Italian academic journals (2005-2015) 53
Comitato didattico-scientifico Master MUMM 50
Does being “greener” pay? Bridging the gap between “green” technology orientation and firms’ growth 50
L’IMPATTO DEL TERRORISMO SULL’IMMAGINARIO DEL TURISTA. UN’ANALISI DELLE CONVERSAZIONI ONLINE DEI VIAGGIATORI FRANCESI E STATUNITENSI 50
Io e Brunello Come portai Montalcino nel mondo 49
Wine, territory and tourism: an analytycal framework for a marketing-based view 49
Comitato didattico-scientifico Master MUMM 49
Strategie di focalizzazione e di nicchia. Una prospettiva per la competitività del Made in Italy. Il punto di vista dei manager 49
MERCATI & COMPETITIVITÀ. The Journal of the Italian Marketing Association 49
Marketing (titolo originale: A preface to marketing management) 48
La sfida del contesto all'Auditel 48
Comitato didattico-scientifico Master MUMM 48
Comitato didattico-scietifico Master MUMM 48
Clienti e consumatori 47
Comitato Scientifico - Master MUMM Sapienza Università di Roma 47
Comitato didattico-scientifico del Master Master Universitario in Marketing Management. 47
AREA MARKETING-PRODOTTO-MERCATO 46
Sinergie Italian Journal of Management 46
Mercati e competitività 46
Casi di Marketing - Best in Class 45
Comitato Scientifico - Master MUMM Sapienza Università di Roma 45
Comitato Scientifico - Master MUMM Sapienza Università di Roma 45
Neuromarketing: a gym for intellectual humility 45
La disciplina del commercio in Italia e i suoi effetti reali 45
Marketing geographical indication products in the digital age: a holistic perspective 45
Marketing. Il management orientato al mercato 44
Brand entertainment and its influence on brand equity: a comparative study between UK and Italy. 44
STRATEGIE DI NICCHIA PER LA MEDIA IMPRESA: ART CERAM 43
Collana Best in Class Giorgio Eminente – Casi di Marketing 42
Nicchia e competitività: nuove prospettive per il consumer marketing nella nuova globalizzazione 41
Carta dei Servizi e managerialità pubblica: il caso Enel SpA 41
Consiglio didattico-scientifico del Master Universitario in Marketing Management (MUMM) 41
null 41
Le 4A: un nuovo paradigma per il consumer marketing prevalentemente operativo 40
Collana Best in Class Giorgio Eminente – Casi di Marketing 40
Lo stato della gestione della customer satisfaction nei trasporti e nelle telecomunicazioni 40
NICCHIA E COMPETITIVITA' 39
Non c’è più il Marketing di una volta. Scritti in memoria di Gennaro Cuomo 39
Consiglio Didattico Scientifico del Master Universitario in Marketing Management (MUMM) 39
British Food Journal 38
Le conseguenze sull’attività professionale. Tra incertezze e opportunità 38
La fine del mito della quota di mercato 37
Idee per un nuovo marketing dopo la crisi 37
How the increasing competition is reshaping Tuscan wineries: the case of Chianti Classico and Brunello di Montlcino 37
Promozione del vino e del food italiani nei Paesi Terzi 37
27 RAPPORTO ITALIA 2015 37
Aprite quella porta: lo scenario e le sfide al marketing 37
La marketing intelligence 37
Totale 7.636
Categoria #
all - tutte 31.983
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 2.466
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 34.449


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020435 0 0 0 0 0 0 82 73 49 125 94 12
2020/2021718 62 40 15 83 19 58 11 79 102 148 81 20
2021/20222.124 11 120 136 117 324 63 15 167 218 184 242 527
2022/20232.178 559 169 74 220 222 298 43 123 239 65 105 61
2023/20242.432 124 188 157 199 219 187 188 242 75 254 281 318
2024/20252.134 327 304 332 288 473 289 121 0 0 0 0 0
Totale 11.481