PARISI, LORENZA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.128
NA - Nord America 866
AS - Asia 864
SA - Sud America 173
AF - Africa 55
OC - Oceania 12
Totale 3.098
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 829
IT - Italia 792
SG - Singapore 424
HK - Hong Kong 139
BR - Brasile 137
CN - Cina 107
IN - India 75
FR - Francia 54
DE - Germania 45
RU - Federazione Russa 42
FI - Finlandia 39
VN - Vietnam 30
CA - Canada 28
SE - Svezia 24
GB - Regno Unito 21
CI - Costa d'Avorio 19
TG - Togo 17
NL - Olanda 15
PL - Polonia 15
AR - Argentina 13
BD - Bangladesh 12
ES - Italia 12
AU - Australia 11
DK - Danimarca 10
TR - Turchia 10
IE - Irlanda 9
KR - Corea 9
BG - Bulgaria 8
IL - Israele 8
JP - Giappone 8
ID - Indonesia 7
SA - Arabia Saudita 7
UA - Ucraina 7
AT - Austria 6
EC - Ecuador 6
MA - Marocco 6
MY - Malesia 6
CH - Svizzera 5
PT - Portogallo 5
VE - Venezuela 5
CL - Cile 4
CO - Colombia 4
IQ - Iraq 4
IR - Iran 4
LT - Lituania 4
RO - Romania 4
ZA - Sudafrica 4
MX - Messico 3
PH - Filippine 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
BO - Bolivia 2
EG - Egitto 2
GR - Grecia 2
HN - Honduras 2
KE - Kenya 2
KW - Kuwait 2
KZ - Kazakistan 2
MT - Malta 2
PK - Pakistan 2
PY - Paraguay 2
TN - Tunisia 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
BB - Barbados 1
BE - Belgio 1
BY - Bielorussia 1
CR - Costa Rica 1
DZ - Algeria 1
HU - Ungheria 1
LB - Libano 1
MD - Moldavia 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
PS - Palestinian Territory 1
TT - Trinidad e Tobago 1
UG - Uganda 1
UZ - Uzbekistan 1
YT - Mayotte 1
Totale 3.098
Città #
Singapore 264
Rome 207
Hong Kong 137
Santa Clara 119
Ashburn 61
Chandler 59
Fairfield 53
Milan 42
Beijing 35
Cosenza 33
Los Angeles 29
Dallas 27
Buffalo 26
Princeton 25
Turin 20
Wilmington 20
Abidjan 19
Lomé 17
Munich 17
Redondo Beach 17
Bologna 16
Boston 16
Seattle 15
Houston 14
New York 14
Plano 14
Florence 13
Millbury 13
Moscow 13
Woodbridge 13
Cambridge 12
Hefei 12
Ho Chi Minh City 12
Frankfurt am Main 11
Naples 11
Turku 11
Copenhagen 10
Helsinki 10
Ottawa 10
Seoul 9
Bari 8
Bengaluru 8
Hanoi 8
Isernia 8
Salerno 8
San Diego 8
Sofia 8
São Paulo 8
Warsaw 8
Sydney 7
Torino 7
Toronto 7
Ann Arbor 6
Ariccia 6
Castiglione Delle Stiviere 6
Dublin 6
Jeddah 6
Modena 6
San Martino Buon Albergo 6
Tokyo 6
Varedo 6
Council Bluffs 5
Dearborn 5
Federal 5
Guangzhou 5
Jakarta 5
Melegnano 5
Redwood City 5
Seriate 5
Wroclaw 5
Ahmedabad 4
Amsterdam 4
Ankara 4
Cagliari 4
Genoa 4
Hillsboro 4
Jerusalem 4
Lappeenranta 4
Andover 3
Barcelona 3
Belo Horizonte 3
Brasília 3
Burke 3
Camponogara 3
Capri 3
Chennai 3
Cologno Monzese 3
Curitiba 3
Dalmine 3
Dhaka 3
Falkenstein 3
George Town 3
Giussano 3
Istanbul 3
Kish 3
Košice 3
London 3
Madrid 3
Manchester 3
Maranello 3
Totale 1.766
Nome #
I social media tra disintermediazione e re-intermediazione. Un caso di studio: la comunicazione politica di Nichi Vendola e dei suoi intermediari 262
Negotiating gender scripts in mobile dating apps. Between affordances, usage norms and practices 225
Dating apps 163
Media digitali e dating 129
Exploring the vaccine conversation on TikTok in Italy: beyond classic vaccine stances 117
The ‘Proper’ Way to Spread Ideas through Social Media: Exploring the Affordances and Constraints of Different Social Media Platforms as Perceived by Italian Activists 115
La comunicazione degli attori politici: tra disintermediazione e media sociali 100
Shaken and stirred: Social representations, social media, and community empowerment in emergency contexts 98
Networked volunteering during the 2013 Sardinian floods 98
Exploring networked interactions through the lens of location-based dating services. The case of italian grinds users 85
Disintermediation in Political Communication: chance or missed opportunity? 84
Social media e disastri naturali: un’analisi dei tweet durante il terremoto in Emilia (maggio 2012) 83
null 83
I like to recycle. Exploring Facebook’s affordances and constrains as perceived by Italian users involved in recycling activities 83
#allertameteoSAR: analisi di un hashtag di servizio tra dinamiche di influenza e nuove forme di engagement 81
Governare ad arte. Pratiche artistiche in cerca di cittadinanza 79
Alterpodes. Communication biases in plausible reasoning about geographic perception of place and space 75
Questioning algorithms’ transparency: the case of location based platforms in the context of touristic mobility 67
«Non guardarmi, non ti sento». Processi di sense giving nella controversia sui vaccini infantili tra gli utenti di Facebook 65
Tweeting after an earthquake: user localization and communication patterns during the 2012 Emilia seismic sequence 63
Twitter and natural disasters: the case of the Emilia 2012 #terremoto 60
Qualcuno era comunista? Gli elettori indecisi di fronte al voto 58
How the Italian Twitter Conversation on Vaccines Changed During the First Phase of the Pandemic: A Mixed-Method Analysis 55
2013 Sardinia floods. Exploring conversations on Twitter among citizens, institutions and Twitstars 54
Social media and natural disasters: mapping information spread and influence dynamics during the Emilia 2012 earthquake 45
AI in the Public Sector: An Exploration of Social Imaginaries 44
Dating in the time of “relational filter bubbles”. Exploring imaginaries, perceptions and tactics of Italian dating app users 43
Idee e valori dei nuovi attori politici in rete 38
I social network visti dagli studenti. Idee per insegnare la digital media literacy a scuola 37
L’Innovazione dei servizi pubblici attraverso l’intelligenza artificiale: scenari di innovazione emergenti tra i giovani adulti 36
Listening to digital publics. Investigating citizens' voices and engagement within Italian municipalities' Facebook Pages 33
Reazioni estemporanee 32
Where 2.0 Media digitali ed esperienza del luogo 32
Amministrazioni Pubbliche in ascolto. Prove di customer satisfaction attraverso la lente dei social network sites 30
'Gli elettori indecisi alla prova del voto: percorsi e motivazioni della scelta' 29
What makes a fashion blogger on Instagram? The Romanian case study 29
Engaging spect-actors with multimodal digital puppetry 29
Human Centred-Cities. Significati, sfide e relazioni delle città del futuro 26
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 26
«Il banco vince sempre». Immaginari e temporalità algoritmiche degli specialisti del marketing digitale 25
‘Where 2.0'. Exploring the Place Experience of ‘Hyperconnected' Digital Media Users 24
‘I luogni del voto’ 24
Forme di partecipazione e orientamenti di voto nelle elezioni regionali 2010 24
Il ruolo di Facebook e di Twitter tra gli studenti della Marsica: usi e attività 23
Worlds of information: designing for engagement at a public multi-touch display 23
Lo sguardo del cittadino: bisogni comunicativi e dinamiche relazionali nel web sociale abitato dalla PA 22
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 21
To Govern artfully. Linking relational public art to urban governance toward new forms of civic participation 21
Public Art 2.0? Exploring the ambivalent relationship between two ‘participatory logics 20
“Gli elettori indecisi di fronte al voto” 19
Understanding the vaccine stance of Italian tweets and addressing language changes through the COVID-19 pandemic: Development and validation of a machine learning model 19
Supporting Multi-user Participation with Affective Multimodal Fusion 15
null 13
La salute sui social vista dagli adolescenti italiani: pratiche quotidiane, bisogni informativi e processi di attribuzione della credibilità 11
Totale 3.195
Categoria #
all - tutte 8.426
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 8.426


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021129 0 0 0 0 13 10 26 16 16 19 24 5
2021/2022292 13 16 26 23 41 18 7 20 28 21 35 44
2022/2023266 44 27 12 12 34 32 3 17 30 21 23 11
2023/2024297 29 35 10 34 28 18 31 18 24 26 16 28
2024/20251.192 16 77 48 64 127 101 56 68 158 104 69 304
2025/2026697 179 82 176 164 96 0 0 0 0 0 0 0
Totale 3.195