PERUCCHINI, Paola
PERUCCHINI, Paola
CENTRO INTERUNIVERSITARIO DI RICERCA DI PSICOLOGIA AMBIENTALE - CIRPA
ADHD children: what role does the outdoor environment play into alleviating or worsening their symptoms? A comparison of three settings.
2019 DI CARMINE, Francesca; Collado, Silvia; Scalisi, Teresa; Lai, Carlo; Bonaiuto, Marino; Perucchini, Paola
Developmental trajectories in infant pointing: the effects of vocalisation and communicative intention
2020 Perucchini, Paola; Bello, Arianna; Presaghi, Fabio; Aureli, Tiziana
EFFECTS OF NATURAL, URBAN AND HISTORICAL-URBAN ENVIRONMENTS ON CHILDREN AFFECTED BY ADHD IN ITALY
2019 DI CARMINE, Francesca; Collado, Silvia; Scalisi, Teresa; Lai, Carlo; Bonaiuto, Marino; Perucchini, Paola
Effects of Natural, Urban and Historical-Urban Environments on Children affected by ADHD in Italy
2018 DI CARMINE, Francesca; Collado, Silvia; Scalisi, Teresa; Lai, Carlo; Bonaiuto, Marino; Perucchini, Paola
Green versus grey break: children’s place experience of recess-time in primary schools’ natural and built area
2023 Amicone, G.; Collado, S.; Perucchini, P.; Petruccelli, I.; Ariccio, S.; Bonaiuto, M.
Il progetto Yesterday-Today-Tomorrow: effetti di un percorso educativo per alunni di scuola primaria sul pregiudizio nei confronti dei migranti
2019 Gabrielli, S.; Maricchiolo, F.; Catalano, M. G.; Perucchini, P.
Il progetto Yesterday-Today-Tomorrow: un percorso educativo per la riduzione del pregiudizio nella scuola primaria
2020 Perucchini, P.; Gabrielli, S.; Szpunar, G.; Maricchiolo, F.; Catalano, M. G.
La discussione come strategia didattica: rappresentazioni, usi e finalità degli insegnanti
2022 Fredella, Claudia; Goracci, Serena; Perucchini, Paola; Sposetti, Patrizia; Szpunar, Giordana; Zecca, Luisa
Moderating effects of early pointing on developmental trajectories of word comprehension and production
2022 Perucchini, Paola; Bello, Arianna; Presaghi, Fabio; Aureli, Tiziana
Psychological Aspects of Museum Visits for Undergraduate Italian Students
2016 Mastandrea, S.; Maricchiolo, F.; Bove, G.; Carrus, G.; Marella, D.; Perucchini, P.
Quando un buon insegnate fa una buona lezione? Uno studio sulle caratteristiche sociocomunicative degli insegnanti in un caso di educazione ambientale
2019 Bonaiuto, M.; Catalano, M.; Cataldi, S.; D’Urso, G.; De Dominicis, S.; Faggioli, S.; Perucchini, P.; Petruccelli, I.
Riconoscere l'Altro a scuola: il caso dei migranti
2019 Gabrielli, Sara; Szpunar, G.; Benvenuto, G.; Maricchiolo, F.; Catalano, M. G.; Perucchini, P.
The effect of green areas within school environments upon child’s attention and performance
2016 Amicone, Giulia; DE DOMINICIS, Stefano; Perucchini, Paola; Petruccelli, Irene; I., Gherardini; A., Costantino; V., Bonaiuto
X Edizione delle Giornate Nazionali di Psicologia Positiva “Dalla teoria all’applicazione: quali evidenze dalla psicologia positiva" contributo POSTER Di Carmine F., Bonaiuto M., Perucchini P. (2017). Ambiente naturale e rigenerazione dell'attenzione in bambini con sviluppo tipico ed ADHD. Università LUMSA, Roma 9-10 giugno 2017
2017 DI CARMINE, Francesca; Bonaiuto, Marino; Perucchini, Paola