The present contribution offers a multi-disciplinary analyses of the communicational function of packaging within the consumption process. The study is based on the interaction between the consumer and packaging of some methodological tools of Semiotics, which should bring high analytical potential to Marketing.

Il packaging nel processo di consumo: prospettive di analisi tra semiotica e marketing / Pastore, Alberto; Vernuccio, Maria. - In: FINANZA MARKETING E PRODUZIONE. - ISSN 1593-2230. - STAMPA. - 22:3(2004), pp. 108-137. [10.1485/FMP_04_03_CA]

Il packaging nel processo di consumo: prospettive di analisi tra semiotica e marketing

PASTORE, Alberto;VERNUCCIO, Maria
2004

Abstract

The present contribution offers a multi-disciplinary analyses of the communicational function of packaging within the consumption process. The study is based on the interaction between the consumer and packaging of some methodological tools of Semiotics, which should bring high analytical potential to Marketing.
2004
Packaging; semiotica; marketing; processo di consumo
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Il packaging nel processo di consumo: prospettive di analisi tra semiotica e marketing / Pastore, Alberto; Vernuccio, Maria. - In: FINANZA MARKETING E PRODUZIONE. - ISSN 1593-2230. - STAMPA. - 22:3(2004), pp. 108-137. [10.1485/FMP_04_03_CA]
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