ROCCAFORTE, MARIA
ROCCAFORTE, MARIA
DIPARTIMENTO DI LETTERE E CULTURE MODERNE
"Detto-Fatto” dettatura digitale, il nuovo mondo da esplorare
2009 Roccaforte, Maria
4° Convegno Nazionale LIS (Lingua italiana dei segni)
2018 DI FABIO, Andrea; Elena, Tomasuolo; Roccaforte, Maria
A Deaf-Centered e-Learning Environment (DELE): challenges and considerations
2011 D., Capuano; M. T., De Monte; Roccaforte, Maria; E., Tomasuolo; K. M., Groves
An E-Learning environment to Improve deaf people language acquisition
2014 Roccaforte, Maria
BYOD Collaborative Storytelling in Tangible Technology-Enhanced Language Learning Settings
2019 Gelsomini, Federico; Kanev, KAMEN DIMITROV; Barneva, Reneta; Bottoni, Paolo Gaspare; Hurst Tatsuki, Donna; Roccaforte, Maria
Certificare la competenza linguistico-comunicativa nella LIS: riflessioni, raccomandazioni e proposte
2024 Barni, Monica; Ferrara, Claudio; Roccaforte, Maria; Fontana, Sabina
Communicating with humans and robots: A motion tracking data glove for enhanced support of deafblind
2022 Gelsomini, Federico; Tomasuolo, Elena; Roccaforte, Maria; Hung, Patrick C. K.; Kapralos, Bill; Doubrowski, Adam; Quevedo, Alvaro; Kanev, KAMEN DIMITROV; Hosoda, Makoto; Mimura, Hidenori
Componenti orali e riconoscibilità nella Lingua dei Segni Italiana (LIS)
2015 Roccaforte, Maria
Consiglio di dottorato in Linguistica - Università Sapienza e Roma Tre
2018 Roccaforte, Maria
Dalle costruzioni a verbo supporto italiane alle lingue terze: un percorso di studio universitario
2023 Koesters Gensini, Sabine E.; Verkade, SUZE ANJA; Berardini, Andrea; Escoubas, MARIE PIERRE; Dashi, Brunilda; De Salazar, Danilo; Forti, Luciana; Nikolaeva, Joulia; Roccaforte, Maria; Vaccari, Debora
Deaf learners literacy and distance learning Final results of FIRB-Visel project.
2014 Giunchi, Paola Maria; Roccaforte, Maria
Descrivere la lingua dei segni italiana. Una prospettiva cognitiva e sociosemiotica
2019 Volterra, Virginia; Roccaforte, Maria; DI RENZO, Alessio; Fontana, Sabina
Developing E-Learning systems for deaf education. The application of embodiement theories
2012 M. T., De Monte; E., Tomasuolo; D., Capuano; Roccaforte, Maria
E-learning and deafness and written Language: a bridge of letters and signs towards the knowledge society.
2012 Tomasuolo, Elena; Roccaforte, Maria
Editorial. The phraseological dimension in L2 teaching and learning. Linguistic and psycholinguistic aspects
2020 Roccaforte, Maria
Foreign languages and deafness: how to build up TEFL on deaf students’ strengts and needs
2023 Calabrò, Lidia; Carrazza, Martina; Roccaforte, Maria
How a story is told in Italian and in LIS
2012 Roccaforte, Maria; Petitta, G.; Di Renzo, A.; Giunchi, Paola Maria
Imparare guardando, insegnare mostrando. Peculiarità e limiti nella didattica di una lingua non vocale e non scritta
2021 Roccaforte, Maria
Insights into phraseological processing through stimuli modification: an exploratory eye-tracking study on native speakers and learners of italian
2023 Fioravanti, Irene; Forti, Luciana; D’Alesio, Veronica; Roccaforte, Maria; Spina, Stefania; Koesters Gensini, Sabine E.
Italian sign language from a cognitive and socio-semiotic perspective. Implications for a general language theory
2022 Volterra, Virginia; Roccaforte, Maria; DI RENZO, Alessio; Fontana, Sabina