Sfoglia per Autore
Computers Supported Collaborative Learning as a tool to modify teaching methods and promote self-efficacy and social empowerment of university students,
2003 Francescato, Donata; Tomai, Manuela; Porcelli, R.; Mebane, MINOU ELLA; Andò, M.; Benedetti, Maura; Foddis, A.
Intervenire sul drop-out scolastico per la prevenzione del rischio di abbandono ed il reinserimento formativo.
2003 Andò, M.; Spaltro, M. A.; Rosa, Veronica; Mebane, MINOU ELLA
Impact of teacher’s experience on learning performances of students in face to face and online university settings.
2004 Francescato, Donata; Solimeno, A.; Mebane, MINOU ELLA; Tomai, Manuela; Andò, M.; Sorace, R.
Life-long affective learning: New prospectives for a more affective education in the “risky society”.
2005 Francescato, Donata; MEBANE M., E; Tomai, Manuela
Il grande freddo: la disaffezione giovanile verso la politica convenzionale
2006 Vecchione, Michele; Mebane, MINOU ELLA
L’elettore come elaboratore di informazioni: orientamento politico e chiusura cognitiva
2006 Vecchione, Michele; Mebane, MINOU ELLA
Are collaborative learning face to face or online seminars more effective in enhancing professional skills, meta-social competencies and social capital?
2006 Francescato, Donata; Mebane, M. E.; Solimeno, A.; Sorace, R.; Tomai, Manuela
Determinanti della partecipazione e dell’alienazione politica giovanile maschile e femminile: un contributo alla validazione di due scale motivazionali
2006 Mebane, MINOU ELLA; Sorace, Roberta; Vecchione, Michele
Evaluation of the efficacy of collaborative learning in face-to-face and computer-supported university contexts.
2006 Francescato, Donata; Porcelli, R.; Mebane, MINOU ELLA; Cuddetta, M.; Klobas, J.; Renzi, Paolo
Developing professional skills and social capital through computer supported collaborative learning in university contexts
2007 Francescato, Donata; Mebane, MINOU ELLA; Rita, Porcelli; Carlo, Attanasio; Marcella, Pulino
Gender differences in online collaborative learning groups promoting affective education and social capital
2007 Mebane, M. E.; Sorace, R.; Solimeno, Andrea; Tomai, Manuela
Bisogno di chiusura cognitiva, tratti e valori: Un contributo empirico
2007 Vecchione, Michele; Mebane, MINOU ELLA
EMPO: una scala di misurazione dell'empowerment personale e politico
2007 Francescato, Donata; Mebane, M. E.; Sorace, R; Vecchione, Michele; Tomai, Manuela
Partecipazione politica giovanile: Il ruolo delle variabili strutturali, delle determinanti individuali e delle diverse agenzie di socializzazione politica
2008 Mebane, MINOU ELLA; Sorace, Roberta; Vecchione, Michele
Evaluation of the efficacy of affective education online training in promoting academic and professional learning and social capital
2008 Francescato, Donata; Mebane, MINOU ELLA; Porcelli, R; Iannone, A.
The influence of students and teachers characteristics on the efficacy of face to face and computer supported collaborative learning.
2008 Solimeno, A; Mebane, MINOU ELLA; Tomai, Manuela; Francescato, Donata
Increasing students’ perceived sociopolitical empowerment through online and face-to-face community psychology seminars
2009 Francescato, Donata; Solimeno, A; Mebane, MINOU ELLA; Tomai, Manuela
Perceived political self-efficacy: Theory, assessment, and applications
2009 Caprara, Gian Vittorio; Vecchione, Michele; Capanna, Cristina; Mebane, MINOU ELLA
Virtual communities in school as tools to promote social capital with high school students
2010 Tomai, Manuela; Rosa, Veronica; Mebane, MINOU ELLA; Dacunti, A; Benedetti, Maura; Francescato, Donata
Personality foundations of ideological divide: A comparison of women members of parliament and women voters in Italy
2010 Caprara, Gian Vittorio; Francescato, Donata; Mebane, MINOU ELLA; Sorace, Roberta; Vecchione, Michele
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile