The paper presents the results of a depth study on geographic Problem Solving. The link between writing skills and problem solving is considered. 200 open ended responses were considered of upper secondary students (10th grade), they split into two groups (Top and Low performers in Problem Solving). The accuracy and linguistic evaluation of the responses were compared. Analysis of the results confirmed the correlation between the examined skills. Possible educational implications of the results are also discussed.
Il saggio presenta i risultati di un approfondimento di ricerca sul Problem Solving geografico. Viene considerato il collegamento fra le capacità di scrittura e di risoluzione di problemi. Sono state esaminate 200 risposte aperte articolate di studenti della scuola secondaria di II grado (seconda classe), suddivisi in due gruppi (Top e Low performers nel Problem Solving). Sono state confrontate la correttezza e la valutazione linguistica delle risposte. L’analisi dei risultati ha confermato la correlazione fra le capacità prese in esame. Vengono inoltre discusse le possibili implicazioni didattiche dei risultati.
Take the long way home. La relazione tra capacità di scrittura e Problem Solving / Asquini, Giorgio; Sabella, Morena. - STAMPA. - 6(2016), pp. 133-148. - QUADERNI DI RICERCA IN SCIENZE DELL'EDUCAZIONE. [10.4458/7497].
Take the long way home. La relazione tra capacità di scrittura e Problem Solving
ASQUINI, GIORGIO;SABELLA, MORENA
2016
Abstract
The paper presents the results of a depth study on geographic Problem Solving. The link between writing skills and problem solving is considered. 200 open ended responses were considered of upper secondary students (10th grade), they split into two groups (Top and Low performers in Problem Solving). The accuracy and linguistic evaluation of the responses were compared. Analysis of the results confirmed the correlation between the examined skills. Possible educational implications of the results are also discussed.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Asquini_problem-solving_2016.pdf
solo gestori archivio
Note: Volume completo, copia saggio per autore
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
6.6 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.6 MB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.