This book presents a combination of practical suggestions, the latest research findings, and an abundance of case studies concerning reflective language teaching. Moreover, each of the fourteen chapters in the volume develops and discusses various aspects of reflective language teaching, providing a well-rounded and comprehensive view of the topic. The first seven chapters illustrate what reflective language teaching entails by means of a number of useful techniques that can be profitably adopted to enhance an individual teacher’s self-awareness and to improve his or her teaching practice. The remaining chapters discuss reflective language teaching as an effective tool that can be adopted at an institution-wide level in an effort to guarantee overall improvement in teaching practices, which include monitoring one’s teaching style, sharing ideas on critical classroom events and issues, being informed about the latest teaching techniques, and overcoming a sense of isolation.

Il testo presenta una combinazione di suggerimenti pratici, gli ultimi risultati nell’ambito della ricerca e molti casi studio che riguardano la didattica linguistica riflessiva. Ciascuno dei 14 capitoli che compongono il volume sviluppa e discute i vari aspetti della didattica linguistica riflessiva e fornisce una visione completa del tema. I primi sette capitoli descrivono ciò che la didattica linguistica riflessiva comporta, con la presentazione di numerose tecniche utili, che possono essere vantaggiosamente adottate per aumentare l’autocoscienza di un singolo insegnante e per migliorare la propria pratica di insegnamento. I restanti capitoli discutono la didattica linguistica riflessiva presentandola come un valido strumento che può essere utilizzato in collaborazione con altri docenti per garantire un miglioramento generale delle pratiche d’insegnamento. Tale miglioramento includerebbe, tra i vari aspetti, il monitoraggio dello stile d’insegnamento, la condivisione di idee su episodi critici e problematiche.

Farrell, Thomas S. C.. Reflective language teaching: from research to practice / Ferrarotti, Laura. - In: E-JOURNALL. - ISSN 2376-905X. - ELETTRONICO. - 3:1(2016), pp. 86-90. [10.21283/2376905X.4]

Farrell, Thomas S. C.. Reflective language teaching: from research to practice

FERRAROTTI, LAURA
2016

Abstract

This book presents a combination of practical suggestions, the latest research findings, and an abundance of case studies concerning reflective language teaching. Moreover, each of the fourteen chapters in the volume develops and discusses various aspects of reflective language teaching, providing a well-rounded and comprehensive view of the topic. The first seven chapters illustrate what reflective language teaching entails by means of a number of useful techniques that can be profitably adopted to enhance an individual teacher’s self-awareness and to improve his or her teaching practice. The remaining chapters discuss reflective language teaching as an effective tool that can be adopted at an institution-wide level in an effort to guarantee overall improvement in teaching practices, which include monitoring one’s teaching style, sharing ideas on critical classroom events and issues, being informed about the latest teaching techniques, and overcoming a sense of isolation.
2016
Il testo presenta una combinazione di suggerimenti pratici, gli ultimi risultati nell’ambito della ricerca e molti casi studio che riguardano la didattica linguistica riflessiva. Ciascuno dei 14 capitoli che compongono il volume sviluppa e discute i vari aspetti della didattica linguistica riflessiva e fornisce una visione completa del tema. I primi sette capitoli descrivono ciò che la didattica linguistica riflessiva comporta, con la presentazione di numerose tecniche utili, che possono essere vantaggiosamente adottate per aumentare l’autocoscienza di un singolo insegnante e per migliorare la propria pratica di insegnamento. I restanti capitoli discutono la didattica linguistica riflessiva presentandola come un valido strumento che può essere utilizzato in collaborazione con altri docenti per garantire un miglioramento generale delle pratiche d’insegnamento. Tale miglioramento includerebbe, tra i vari aspetti, il monitoraggio dello stile d’insegnamento, la condivisione di idee su episodi critici e problematiche.
Reflective language teaching, second language teaching, teacher development groups
01 Pubblicazione su rivista::01d Recensione
Farrell, Thomas S. C.. Reflective language teaching: from research to practice / Ferrarotti, Laura. - In: E-JOURNALL. - ISSN 2376-905X. - ELETTRONICO. - 3:1(2016), pp. 86-90. [10.21283/2376905X.4]
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/972720
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact