The empirical investigation presented here, the carried out at a school in the outskirts of the town of Rome, wanted to "explore" the opportunity to discover the values That guides the children in the discovery of the "Self" through specific games / activities based on That the meanings they give to Represent Their words that thinking with respect to the relationships they have with others and with the world of adults.
L’indagine empirica qui presentata, effettuata in una scuola di periferia del comune di Roma, ha voluto “esplorare” la possibilità di scoprirne i valori di riferimento che guidano i bambini nella scoperta del “Sé”, mediante specifici giochi/attività basati sui significati che essi danno a parole che rappresentano il loro pensiero rispetto alle relazioni che essi hanno con i propri simili e col mondo degli adulti.
Idee e valori dei bambini come soggetti sociali della modernità: alcuni risultati di una ricerca empirica esplorativa / Fabiano, MAURO ANTONIO. - In: COMUNICAZIONEPUNTODOC. - ISSN 2282-0140. - STAMPA. - 11:(2014).
Idee e valori dei bambini come soggetti sociali della modernità: alcuni risultati di una ricerca empirica esplorativa
FABIANO, MAURO ANTONIO
2014
Abstract
The empirical investigation presented here, the carried out at a school in the outskirts of the town of Rome, wanted to "explore" the opportunity to discover the values That guides the children in the discovery of the "Self" through specific games / activities based on That the meanings they give to Represent Their words that thinking with respect to the relationships they have with others and with the world of adults.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.