The two-year period (2008-2010) provides for the implementation of DDMM 270/2004 and 544/2007, born in the name of a later stage of revisionism aimed at optimizing the previous experiences and to review the critical elements that emerged in the previous period. If the principle of the whole reform process is to harmonize and converge in the architecture of the national university systems, the key words of this phase is the quality of training. Quality as a legal imperative, but also as a cultural project just a mobilized to crown finally change the "formal" and bureaucratic with the "real" culture of learning. On these issues is the relationship develops.
Il biennio 2008-2010 prevede l'attuazione di DDMM 270/2004 e 544/2007, espressine di un revisionismo volto a ottimizzare le esperienze pregresse e a rivedere gli elementi di criticità emersi nel periodo precedente. Se il principio dell’intero processo di riforma è quello di armonizzare e far convergere l'architettura dei sistemi universitari nazionali, la parola chiave di questa fase è qualità della formazione. Qualità come un imperativo giuridico, ma anche come un progetto culturale finalizzato a finalmente cambiare assetti "formali" e burocratici con la cultura dell’apprendimento. Su questi aspetti si sviluppa il saggio.
Scienze.com. Recorridos de comunicacìon entre investigacìon y didàctica / Mazza, Barbara. - (2008), pp. 6-14. (Intervento presentato al convegno Congreso internacional Fundacional AE-IC tenutosi a Santiago de Compostela nel 30 gennaio - 2 febbraio 2008).
Scienze.com. Recorridos de comunicacìon entre investigacìon y didàctica
MAZZA, Barbara
2008
Abstract
The two-year period (2008-2010) provides for the implementation of DDMM 270/2004 and 544/2007, born in the name of a later stage of revisionism aimed at optimizing the previous experiences and to review the critical elements that emerged in the previous period. If the principle of the whole reform process is to harmonize and converge in the architecture of the national university systems, the key words of this phase is the quality of training. Quality as a legal imperative, but also as a cultural project just a mobilized to crown finally change the "formal" and bureaucratic with the "real" culture of learning. On these issues is the relationship develops.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.