Presentation of the different phases of the research project "" Identification of indicators to measure competency of students leaving secondary school "" (Standard Indicators), implemented by the Directorate-General for Education secondary school (Ministry of Education ) in collaboration with the Department of Education of the University of Roma Tre. Explains how to define the objectives of the investigation, construction tools (cognitive tests and questionnaires) of the definition of the survey sample, the implementation of operational procedures.
Presentazione delle diverse fasi del progetto di ricerca "Individuazione di indicatori per la rilevazione delle competenze degli allievi all'uscita della scuola media" (Indicatori di Standard), realizzato dalla Direzione Generale dell'Istruzione secondaria di I grado (Ministero della Pubblica Istruzione) in collaborazione con il Dipartimento di Scienze dell'Educazione dell'Università degli Studi di Roma Tre. Vengono illustrate le modalità di definizione degli obiettivi di indagine, di costruzione degli strumenti (prove cognitive e questionari), di definizione del campione di indagine, di attuazione delle procedure operative.
Diario di una ricerca sperimentale / Asquini, Giorgio. - In: CADMO. - ISSN 1122-5165. - STAMPA. - 19:(1999), pp. 91-98.
Diario di una ricerca sperimentale
ASQUINI, GIORGIO
1999
Abstract
Presentation of the different phases of the research project "" Identification of indicators to measure competency of students leaving secondary school "" (Standard Indicators), implemented by the Directorate-General for Education secondary school (Ministry of Education ) in collaboration with the Department of Education of the University of Roma Tre. Explains how to define the objectives of the investigation, construction tools (cognitive tests and questionnaires) of the definition of the survey sample, the implementation of operational procedures.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.