The communication management is a key success factor for firms, in constant search of consensus and legitimacy in their context. This book deals with the government of enterprise communication in theory and practice, including the systematic use of business cases presented directly by managers. After outlining the role of communication in the creation and diffusion of value, the text analyzes the communicative needs expressed in different areas of communication: corporate, finance, marketing and HR. Then the book analyzes the overall brand management tools and means of communication mix. In the last part it examines the research, planning and budgeting activities for business communication.
Il management della comunicazione rappresenta un elemento fondamentale nel governo delle imprese, alla continua ricerca di consenso e di legittimazione nel loro contesto di riferimento. Questo libro affronta il tema del governo della comunicazione d’impresa sotto il profilo teorico, degli strumenti manageriali e delle tecniche operative, anche attraverso il sistematico ricorso a casi aziendali presentati dai diretti protagonisti. Dopo aver delineato il ruolo della comunicazione nella creazione e diffusione di valore, il testo analizza i fabbisogni comunicativi espressi nelle diverse aree della comunicazione: istituzionale, economico-finanziaria, di marketing e organizzativa. Successivamente vengono analizzati il brand management e il complesso di strumenti e mezzi del communication mix. Nell’ultima parte vengono esaminate le attività di ricerca, pianificazione, organizzazione e controllo per la comunicazione d’impresa.
Impresa e comunicazione. Principi e strumenti per il management / Pastore, Alberto; Vernuccio, Maria. - STAMPA. - 2 (Seconda edizione):(2008), pp. 1-625.
Impresa e comunicazione. Principi e strumenti per il management
PASTORE, Alberto;VERNUCCIO, Maria
2008
Abstract
The communication management is a key success factor for firms, in constant search of consensus and legitimacy in their context. This book deals with the government of enterprise communication in theory and practice, including the systematic use of business cases presented directly by managers. After outlining the role of communication in the creation and diffusion of value, the text analyzes the communicative needs expressed in different areas of communication: corporate, finance, marketing and HR. Then the book analyzes the overall brand management tools and means of communication mix. In the last part it examines the research, planning and budgeting activities for business communication.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.