This paper presents the results of an exploratory research concerning the development of emotional intelligence in students following the degree course of Science in Primary Education (LM-85bis) organized by Sapienza, University of Rome. The literature on emotional intelligence suggests that it represents a key means for improving both teachers’ and students’ psychological well-being and resilience. Moreover, the available evidence also shows that emotional intelligence influences the effectiveness of teaching. The present investigation has been realized to monitoring to what extent the degree course of Science in Primary Education organized by Sapienza is effective at promoting the development of future teachers’ emotional intelligence.
Il saggio presenta i risultati di una ricerca esplorativa concernente lo sviluppo dell’intelligenza emotiva degli studenti del Corso di Laurea in Scienze della formazione primaria (LM-85bis) organizzato da Sapienza, Università di Roma. La letteratura suggerisce che l’intelligenza emotiva rappresenta uno strumento chiave per migliorare il benessere psicologico e la resilienza sia dei docenti sia degli studenti. Inoltre, l’evidenza disponibile mostra anche che l’intelligenza emotiva influenza l’efficacia dell’insegnamento. La presente indagine è stata realizzata per monitorare fino a che punto il percorso di studi di Scienze della formazione primaria della Sapienza è efficace nel promuovere lo sviluppo dell’intelligenza emotiva dei futuri insegnanti.
Lo sviluppo dell’intelligenza emotiva nella formazione iniziale dei docenti / Szpunar, Giordana; Stanzione, Irene; Consoli, Gianluca. - In: NUOVA SECONDARIA. - ISSN 1828-4582. - 5(2021), pp. 126-139.
Lo sviluppo dell’intelligenza emotiva nella formazione iniziale dei docenti
Szpunar, Giordana
;Stanzione, Irene
;
2021
Abstract
This paper presents the results of an exploratory research concerning the development of emotional intelligence in students following the degree course of Science in Primary Education (LM-85bis) organized by Sapienza, University of Rome. The literature on emotional intelligence suggests that it represents a key means for improving both teachers’ and students’ psychological well-being and resilience. Moreover, the available evidence also shows that emotional intelligence influences the effectiveness of teaching. The present investigation has been realized to monitoring to what extent the degree course of Science in Primary Education organized by Sapienza is effective at promoting the development of future teachers’ emotional intelligence.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.