The paper presents a deepening of survey Problem Solving and geographic skills. How to evaluate the competence in the three years of lower secondary school. The framework of survey, inspired by the OECD-PISA model, is presented, with instruments. The deepening aims to investigate the relationship between the active use of maps in different contexts and performance in Problem Solving. Some factors (motivation and self-efficacy) that can improve the performance of students are considered. The educational use of maps in primary education is associated with better results in Problem Solving. Different personal habits of the students about the use of the maps are connected to better results.
Il saggio presenta un approfondimento dell'indagine "Problem Solving e competenze geografiche. Come valutare la competenza nei tre anni di scuola secondaria inferiore". Il quadro di riferimento dell'indagine, ispirato al modello OCSE-PISA, è presentato con il dettaglio degli strumenti. L'approfondimento mira ad analizzare la relazione tra l'utilizzo attivo di mappe in diversi contesti e le prestazioni in problem solving. Si considerano alcuni fattori (motivazione e auto-efficacia) che possono migliorare le prestazioni degli studenti. L'uso educativo delle mappe nell'istruzione primaria è associato a risultati migliori in problem solving. Diverse abitudini personali degli studenti sull'utilizzo delle mappe sono collegate a risultati migliori.
Leggere le mappe per sfidare la realtà. Come attivare le capacità di risoluzione problemi / Asquini, Giorgio; Sabella, Morena. - STAMPA. - 25(2017), pp. 587-597. - FORMAZIONE.
Leggere le mappe per sfidare la realtà. Come attivare le capacità di risoluzione problemi
Asquini, Giorgio;Sabella, Morena
2017
Abstract
The paper presents a deepening of survey Problem Solving and geographic skills. How to evaluate the competence in the three years of lower secondary school. The framework of survey, inspired by the OECD-PISA model, is presented, with instruments. The deepening aims to investigate the relationship between the active use of maps in different contexts and performance in Problem Solving. Some factors (motivation and self-efficacy) that can improve the performance of students are considered. The educational use of maps in primary education is associated with better results in Problem Solving. Different personal habits of the students about the use of the maps are connected to better results.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Asquini_mappe_2017.pdf
solo gestori archivio
Note: Estratto dalla pubblicazione originale in PDF del volume
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
10.22 MB
Formato
Adobe PDF
|
10.22 MB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.