This is an introductory paper to the special section "Multilingual learning and social inclusion of children: The development of educational programmes to connect school and family".

Intercultural practices and inclusive education in Europe: can migration be a resource for individual and societal development? / Passiatore, Y.; Pirchio, S.; Carrus, G.; Maricchiolo, F.; Fiorilli, C.; Arcidiacono, F.. - In: EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. - ISSN 0256-2928. - STAMPA. - 34:1(2019), pp. 209-224. [10.1007/s10212-017-0360-y]

Intercultural practices and inclusive education in Europe: can migration be a resource for individual and societal development?

Passiatore Y.;Pirchio S.;Carrus G.;Maricchiolo F.;Fiorilli C.;Arcidiacono F.
2019

Abstract

This is an introductory paper to the special section "Multilingual learning and social inclusion of children: The development of educational programmes to connect school and family".
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
Passiatore_Intercultural-practices_2019.pdf

solo gestori archivio

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 482.09 kB
Formato Adobe PDF
482.09 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1038894
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 14
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 13
social impact