LONGOBARDI, Emiddia

LONGOBARDI, Emiddia  

DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA DINAMICA, CLINICA E SALUTE  

Mostra prodotti
Risultati 1 - 20 di 171 (tempo di esecuzione: 0.052 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A longitudinal examination of early communicative development: Evidence from a parent-report questionnaire 2011 Longobardi, Emiddia; ROSSI ARNAUD, Clelia Matilde; Spataro, Pietro
A model to understand {COVID}-19 preventive behaviors in young adults: Health locus of control and pandemic-related fear 2022 Bianchi, Dora; Lonigro, Antonia; Di Norcia, Anna; Di Tata, Daniele; Pompili, Sara; Zammuto, Marta; Cannoni, Eleonora; Longobardi, Emiddia; Laghi, Fiorenzo
A parent report instrument for early language assessment 1991 Camaioni, L; CASELLI M., C; Longobardi, Emiddia; Volterra, V.
A Person-Centered Analysis of Teacher-Child and Peer Relationships, Time Spent Alone, Internalizing Difficulties, and Individual Dispositions in a Sample of Primary School Children 2023 Brunetti, M.; Sette, S.; Longobardi, E.; &, ; Laghi, F.
A Research about the Theory of Mind in Primary and Secondary Aging 2011 K., Milletti; A., Ovidi; Pezzuti, Lina; Longobardi, Emiddia
Abilità comunicative in bambini a rischio a 17 mesi di età: differenze individuali tra gemelli e pretermine. 2011 Capobianco, M; Devescovi, Antonella; Longobardi, Emiddia
Abilità di pre-scrittura e funzioni esecutive in bambini tra i 3 e i 5 anni 2017 Baldia, Silvia; Longobardi, Emiddia; Filippo, Giulia; Caravale, Barbara
Abilità di scrittura e composizione del testo in bambini di scuola primaria 2011 Longobardi, Emiddia; Silvia, Baldi; Devescovi, Antonella
Adult’s knowledge of linguistic input influente on children’s typical and atypical language acquisition 2011 De Fabritiis, P.; Guarnaccia, C.; Longobardi, Emiddia
Analisi funzionale e strutturale del linguaggio materno rivolto a bambini con ritardo linguistico. 2008 Bonifacio, S; Longobardi, Emiddia
Applicazione sperimentale di un prototipo multimediale per l'educazione linguistica nella scuola elementare 1997 Longobardi, Emiddia; Devescovi, Antonella
Are belief-based justifications associated with metalinguistic awareness? A cross-sectional study in school-age children 2017 Spataro, Pietro; Rossi-arnaud, Clelia; Longobardi, Emiddia
Binge Eating and Binge Drinking in Emerging Adults During COVID-19 Lockdown in Italy: An Examination of Protective and Risk Factors 2022 Bianchi, D.; Baiocco, R.; Pompili, S.; Lonigro, A.; Di Norcia, A.; Cannoni, E.; Longobardi, E.; Zammuto, M.; Di Tata, D.; Laghi, F.
Children's acquisition of nouns and verbs in Italian. Contrasting the roles of frequency and positional salience in maternal language 2015 Longobardi, Emiddia; ROSSI ARNAUD, Clelia Matilde; Spataro, Pietro; Diane L., Putnick; Marc H., Bornstein
Communication, Language and typical and atypical development of Theory of Mind. Conference in honour Luigia Camaioni. 2005 Longobardi, Emiddia; Devescovi, Antonella; Ercolani, Antonella; Longobardi, Emiddia
Communicative developmental profiles in twins sets: the relationships between gesture and words 2003 Longobardi, Emiddia; Curi, M; Devescovi, Antonella
Comparing fictional, personal, and hypothetical narratives in primary school: story grammar and mental state language 2014 Longobardi, Emiddia; Spataro, Pietro; Marialuisa, Renna; ROSSI ARNAUD, Clelia Matilde
Comunicazione verbale e non verbale in bambini con sindrome Down 2009 Ferri, Rosa; Carleschi, A; Stoppa, E; Longobardi, Emiddia
Concurrent relations between inhibitory control, vocabulary and internal state language in 18- and 24-month-old Italian-speaking infants 2014 Bellagamba, Francesca; Laghi, Fiorenzo; Lonigro, Antonia; Pace, CECILIA SERENA; Longobardi, Emiddia
Conoscenza esplicita della teoria della mente in età scolare: relazioni con le abilità metalinguistiche, e sociali. 2012 Longobardi, Emiddia; Renna, Marialuisa; Spataro, Pietro