The special issue of the journal «Biblioteca Teatrale», devoted to the subject of “Theatre as Enriched Environment”, is the result of an international conference held at Sapienza University of Rome in June 2015. In a multidisciplinary perspective (human and social sciences, cognitive and medical sciences), the contributions are experience proofs, and theoretical and methodological reflections about the value and the role that theatre can get in certain situations of uneasiness and deprivation. Essay: Laura Maggi, Sergio Fucile, “Are Theatrical Techniques Able to Positively Influence Human Brain?”

Le tecniche teatrali sono in grado di influenzare positivamente il cervello umano? / Maggi, Laura; Fucile, Sergio. - In: BIBLIOTECA TEATRALE. - ISSN 0045-1959. - STAMPA. - 111-112:(2016), pp. 137-143.

Le tecniche teatrali sono in grado di influenzare positivamente il cervello umano?

MAGGI, Laura;FUCILE, Sergio
2016

Abstract

The special issue of the journal «Biblioteca Teatrale», devoted to the subject of “Theatre as Enriched Environment”, is the result of an international conference held at Sapienza University of Rome in June 2015. In a multidisciplinary perspective (human and social sciences, cognitive and medical sciences), the contributions are experience proofs, and theoretical and methodological reflections about the value and the role that theatre can get in certain situations of uneasiness and deprivation. Essay: Laura Maggi, Sergio Fucile, “Are Theatrical Techniques Able to Positively Influence Human Brain?”
2016
teatro, ambiente arricchito, plasticità neuronale
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Le tecniche teatrali sono in grado di influenzare positivamente il cervello umano? / Maggi, Laura; Fucile, Sergio. - In: BIBLIOTECA TEATRALE. - ISSN 0045-1959. - STAMPA. - 111-112:(2016), pp. 137-143.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/961095
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact