The scope of the article is to bring to light several aspects of the 1680 restoratio of the Church of Santa Barbara dei Librai in Rome, with the additional help of newly discovered sources that add to our knowledge of the figure of Giuseppe Passari. As well, the architectural vicissitudes, role of patronage, some aspects of the iconography of the paintings by Garzi, and the dating of Masotti's sepulchral monument by Domenico Guidi are treated.
L'articolo considera il restauro della chiesa di S. Barbara della confraternita dei Librai di Roma avvenuto attorno al 1680 ca. Lo studio considera le vicende architettoniche e decorative dell'edificio.
Il rifacimento della chiesa di Santa Barbara dei Librai in Roma (1679-1688). Il committente Zenobio Masotti e l’attività artistica di Agostino Martinelli, Giuseppe Passari, Luigi Garzi e Domenico Guidi / DI COLA, Daniele. - In: BOLLETTINO D'ARTE. - ISSN 0394-4573. - STAMPA. - 24:VII(2014), pp. 125-142.
Il rifacimento della chiesa di Santa Barbara dei Librai in Roma (1679-1688). Il committente Zenobio Masotti e l’attività artistica di Agostino Martinelli, Giuseppe Passari, Luigi Garzi e Domenico Guidi
DI COLA, DANIELE
2014
Abstract
The scope of the article is to bring to light several aspects of the 1680 restoratio of the Church of Santa Barbara dei Librai in Rome, with the additional help of newly discovered sources that add to our knowledge of the figure of Giuseppe Passari. As well, the architectural vicissitudes, role of patronage, some aspects of the iconography of the paintings by Garzi, and the dating of Masotti's sepulchral monument by Domenico Guidi are treated.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.