The paper aims to investigate the topic of microcredit with regard to the creation of start-ups, with a view to revisiting the principles, contrasting the informative asymmetries of the bank-company relationship

Microcredit, asymmetric information and start-ups: an Italian case study / Trequattrini, R; Formisano, V; Russo, G; Lombardi, Rosa. - In: AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT. - ISSN 1993-8233. - STAMPA. - 8:16(2014), pp. 660-670. [10.5897/AJBM2014.7420]

Microcredit, asymmetric information and start-ups: an Italian case study

LOMBARDI, ROSA
2014

Abstract

The paper aims to investigate the topic of microcredit with regard to the creation of start-ups, with a view to revisiting the principles, contrasting the informative asymmetries of the bank-company relationship
2014
start-ups; microcredit; informative asymmetries; microfinance; gatekeepers
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Microcredit, asymmetric information and start-ups: an Italian case study / Trequattrini, R; Formisano, V; Russo, G; Lombardi, Rosa. - In: AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT. - ISSN 1993-8233. - STAMPA. - 8:16(2014), pp. 660-670. [10.5897/AJBM2014.7420]
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
Lombardi_Microcredit_2014.pdf

accesso aperto

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Creative commons
Dimensione 108.55 kB
Formato Adobe PDF
108.55 kB Adobe PDF

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/894859
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact