Young people between the uncertain present and the future, have been nar-rated through their daily lives. The new types of couples, such as LAT, take shape from individual needs, lifestyles and strategies of identity construc-tion. The context of socio-cultural crisis of our times, is the setting for the planning of relations, forced to rethink, in depth, the mode of interaction and evolution of the relationship. Finally, media and cultural consumption outline a generation particularly active and aware of the opportunities that postmodernity reserve them. The media diet of young people reveals a high consumption of all activities related to new media, such as tools for reduc-ing the distance.
I giovani tra incertezza presente e futuro sono stati osservati attraverso la loro quotidianità. Le nuove tipologie di coppia, come il LAT, prendono forma a partire da esigenze individuali, stili di vita e strategie di costruzione dell’identità. Il contesto di crisi socio-culturale dei nostri giorni, fa da cornice alla progettualità delle relazioni, costrette a ripensare, in profondità, alle modalità d’interazione e di evoluzione del rapporto. I media e i consumi culturali vanno a disegnare una generazione particolarmente attiva e co-sciente delle opportunità che la postmodernità riserva loro. La dieta mediale dei giovani rivela un forte consumo di tutte le attività legate ai new media, quali strumenti di riduzione della distanza.
Vite di “giovani”: consumi, aspettative, stili / Piscopo, Carmine. - STAMPA. - (2015), pp. 113-148.
Vite di “giovani”: consumi, aspettative, stili
PISCOPO, CARMINE
2015
Abstract
Young people between the uncertain present and the future, have been nar-rated through their daily lives. The new types of couples, such as LAT, take shape from individual needs, lifestyles and strategies of identity construc-tion. The context of socio-cultural crisis of our times, is the setting for the planning of relations, forced to rethink, in depth, the mode of interaction and evolution of the relationship. Finally, media and cultural consumption outline a generation particularly active and aware of the opportunities that postmodernity reserve them. The media diet of young people reveals a high consumption of all activities related to new media, such as tools for reduc-ing the distance.File | Dimensione | Formato | |
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