This empirical study aimed at assessing the effects of early foreign language learning in preschoolers on general metalinguistic abiliites and in metaphor comprehension. An experimental and a control group 4 to 6 year-old children were recruited and administered a comprehensive metalinguistic ability test and a task of metaphor comprehension both devised for this age range. The experimental children significantly outperformed the controls in both tasks and at any age.

Il primo sviluppo metalinguistico e la comprensione di metafore in rapporto all'apprendimento precoce di una lingua straniera / Pinto, Maria Antonietta; Melogno, Sergio; B., Intaglietta. - In: RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA. - ISSN 0033-9725. - STAMPA. - XXXII:3(2000), pp. 75-106.

Il primo sviluppo metalinguistico e la comprensione di metafore in rapporto all'apprendimento precoce di una lingua straniera.

PINTO, Maria Antonietta;MELOGNO, Sergio;
2000

Abstract

This empirical study aimed at assessing the effects of early foreign language learning in preschoolers on general metalinguistic abiliites and in metaphor comprehension. An experimental and a control group 4 to 6 year-old children were recruited and administered a comprehensive metalinguistic ability test and a task of metaphor comprehension both devised for this age range. The experimental children significantly outperformed the controls in both tasks and at any age.
2000
FOREIGN LANGUAGE LEARNING; METALINGUISTIC ABILITIES; METAPHOR COMPREHENSION; PRESCHOOLERS.
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Il primo sviluppo metalinguistico e la comprensione di metafore in rapporto all'apprendimento precoce di una lingua straniera / Pinto, Maria Antonietta; Melogno, Sergio; B., Intaglietta. - In: RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA. - ISSN 0033-9725. - STAMPA. - XXXII:3(2000), pp. 75-106.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/85319
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact