Discussing the hypothesis advanced by A. P. Weil (1970) and by L.W. Sander (1962), the concept of vulnerability is formulated as an asynchronism of the first mother-child relation. Mother's incapacity to synchronize, to the child's needs does not allow the child to absorbe and integrate harmoniously the stimuli, which should cause, what Seligman (1975) calls, learned helplessness. From this point of view vulnerability is mainly a mental health problem.

Sul concetto di vulnerabilità / Tambelli, Renata. - In: NEUROPSICHIATRIA INFANTILE. - ISSN 0028-3924. - STAMPA. - 227:(1980), pp. 645-654.

Sul concetto di vulnerabilità

TAMBELLI, Renata
1980

Abstract

Discussing the hypothesis advanced by A. P. Weil (1970) and by L.W. Sander (1962), the concept of vulnerability is formulated as an asynchronism of the first mother-child relation. Mother's incapacity to synchronize, to the child's needs does not allow the child to absorbe and integrate harmoniously the stimuli, which should cause, what Seligman (1975) calls, learned helplessness. From this point of view vulnerability is mainly a mental health problem.
1980
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Sul concetto di vulnerabilità / Tambelli, Renata. - In: NEUROPSICHIATRIA INFANTILE. - ISSN 0028-3924. - STAMPA. - 227:(1980), pp. 645-654.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/80754
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact