This paper aims at examining Danto’s thesis of “the end of art history”, focusing in particular on: (1) the intertwine between “immanent” art history and “narrative” history of art; (2) the dif-ference between “history” and “historicity”; (3) the possibility of an art history in the post-historical era. The main concern is that, in Danto’s artworld, not only art loses its critical power, but also disappears the possibility of possible
Il saggio esamina la tesi di Danto della “fine della storia dell’arte”, concentrandosi in particolare su: (1) l’intreccio tra storia dell’arte “immanente” e storia dell’arte come “narrazione”; (2) la differenza tra “storia” e “storicità”; (3) la possibilità di una storia dell’arte nell’epoca post-storica. La principale preoccupazione è che, nel mondo dell’arte descritto da Danto, non solo l’arte perde la sua forza critica, ma scompare anche la possibilità del possibile
La storia dell’arte nell’epoca post-storica / Marchetti, Luca. - In: STUDI DI ESTETICA. - ISSN 0585-4733. - STAMPA. - 1-2:XLII(2014), pp. 185-212.
La storia dell’arte nell’epoca post-storica
MARCHETTI, Luca
2014
Abstract
This paper aims at examining Danto’s thesis of “the end of art history”, focusing in particular on: (1) the intertwine between “immanent” art history and “narrative” history of art; (2) the dif-ference between “history” and “historicity”; (3) the possibility of an art history in the post-historical era. The main concern is that, in Danto’s artworld, not only art loses its critical power, but also disappears the possibility of possibleFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Marchetti_Storia_2014.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
571.26 kB
Formato
Adobe PDF
|
571.26 kB | Adobe PDF |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.