The book presents the framework of the three literacies examined in the international comparative study PISA (Programme for International Student Assessment), for the 2006 edition. The first chapter presents the main features of PISA. Chapters 1, 2 and 3 are respectively devoted to the three literacies of PISA, scientific, reading and mathematical. For each one are defined the characteristics of the literacy and criteria for defining the measurement scales, with several examples of original tasks from the study.
Il volume presenta il quadro di riferimento delle tre competenze esaminate nell'indagine internazionale PISA (Programme for International Student Assessement) per il ciclo 2006. Nel I capitolo sono illustrati gli aspetti salienti dell'indagine, mentre i capitoli 1, 2 e 3 sono dedicati rispettivamente alla competenze scientifiche, di lettura e matematiche. Per ogni competenza sono definiti le caratteristiche dell'ambito e i criteri di definizione delle scale di misurazione, con una serie di esempi tratti dalle prove rilasciate in ambito internazionale.
Valutare le competenze in scienze, lettura e matematica. Quadro di riferimento di PISA 2006 / B., Losito; Asquini, Giorgio; M., Mayer; S., Pozio; V., Tortora. - (2007), pp. 55-83.
Valutare le competenze in scienze, lettura e matematica. Quadro di riferimento di PISA 2006
ASQUINI, GIORGIO;
2007
Abstract
The book presents the framework of the three literacies examined in the international comparative study PISA (Programme for International Student Assessment), for the 2006 edition. The first chapter presents the main features of PISA. Chapters 1, 2 and 3 are respectively devoted to the three literacies of PISA, scientific, reading and mathematical. For each one are defined the characteristics of the literacy and criteria for defining the measurement scales, with several examples of original tasks from the study.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.