This paper deals with the report of a training intervention addressed to Specialist Assistants (SA) who care for students with disabilities in higher middle schools in Rome. The aim of the intervention was to develop SAs’ organizational competence, that is the competence to analyze their work context - including school, families, services - and emotional dynamics characterizing it, without relying on collusive actions but by pursuing an integration-oriented project. Keywords: specialist assistance; disability; school; inclusion; social integration.

La disabilità nelle scuole superiori: L’assistenza specialistica come funzione integrativa / Paniccia, ROSA MARIA; Fiammetta, Giovagnoli; Federica Di, Ruzza; Sonia, Giuliano. - In: QUADERNI DELLA RIVISTA DI PSICOLOGIA CLINICA. - ISSN 2420-806X. - ELETTRONICO. - 2(2014), pp. 64-73.

La disabilità nelle scuole superiori: L’assistenza specialistica come funzione integrativa

PANICCIA, ROSA MARIA;
2014

Abstract

This paper deals with the report of a training intervention addressed to Specialist Assistants (SA) who care for students with disabilities in higher middle schools in Rome. The aim of the intervention was to develop SAs’ organizational competence, that is the competence to analyze their work context - including school, families, services - and emotional dynamics characterizing it, without relying on collusive actions but by pursuing an integration-oriented project. Keywords: specialist assistance; disability; school; inclusion; social integration.
2014
assistenza specialistica, disabilità, scuola, inclusione, integrazione sociale.
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
La disabilità nelle scuole superiori: L’assistenza specialistica come funzione integrativa / Paniccia, ROSA MARIA; Fiammetta, Giovagnoli; Federica Di, Ruzza; Sonia, Giuliano. - In: QUADERNI DELLA RIVISTA DI PSICOLOGIA CLINICA. - ISSN 2420-806X. - ELETTRONICO. - 2(2014), pp. 64-73.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/747061
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact