The article discusses the dynamics and processes of innovation in recent Italian school policies. The contribution provides a reflection on the paradoxes and contradictions of the innovations in educational policies in Italy by showing how to generate the tension between reform from above and innovations from below.
L'articolo illustra le dinamiche e i processi di innovazione recenti nella scuola italiana. Il contributo fornisce una riflessione sui paradossi e le contraddizioni delle innovazioni nelle politiche scolastiche in Italia facendo vedere come si genera la tensione tra riforme dall'alto e innovazioni dal basso.
L’innovazione in bilico. Oggetti e soggetti emergenti nel campo educativo / Viteritti, Assunta. - In: SCUOLA DEMOCRATICA. - ISSN 2039-2699. - STAMPA. - 3:3/2014(2014), pp. 605-619.
L’innovazione in bilico. Oggetti e soggetti emergenti nel campo educativo
Assunta Viteritti
2014
Abstract
The article discusses the dynamics and processes of innovation in recent Italian school policies. The contribution provides a reflection on the paradoxes and contradictions of the innovations in educational policies in Italy by showing how to generate the tension between reform from above and innovations from below.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.