The article surveys the recent debate on the role of the history of economic thought in economic curricula and illustrates reasons for its persistent importance

Should the history of economic thought be included in undergraduate curricula? / Roncaglia, Alessandro. - In: ECONOMIC THOUGHT. - ISSN 2049-3509. - ELETTRONICO. - 3:1(2014), pp. 1-10.

Should the history of economic thought be included in undergraduate curricula?

RONCAGLIA, Alessandro
2014

Abstract

The article surveys the recent debate on the role of the history of economic thought in economic curricula and illustrates reasons for its persistent importance
2014
History of economic thought; Economics curricula
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Should the history of economic thought be included in undergraduate curricula? / Roncaglia, Alessandro. - In: ECONOMIC THOUGHT. - ISSN 2049-3509. - ELETTRONICO. - 3:1(2014), pp. 1-10.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/622393
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact