Co-creation is commonly regarded as one of the ultimate strategies to customize and differentiate products, but its process is so much difficult and complex that consumers are rarely willing to participate. Thus, its return on investment is uncertain. Four experimental studies show that Fantastical Thinking, the cognitive process that makes individuals fantasizing, increases the return of customization, finding that the activation of Fantastical Thinking: (1) increases the demand of customized products; (2) decreases the perceived effort in the process; (3) increases the true better performances of the output (in terms of quality and innovativeness) and of the process (in terms of time and number of required steps); (4) might use the common and managerial advergames.

La personalizzazione dei prodotti è considerata una delle ultime frontiere della differenziazione aziendale, ma il processo per raggiungerla è talmente complesso e difficile che non sempre il consumatore vi partecipa, mettendone in pericolo i suoi ritorni. Quattro studi sperimentali mostrano che il Fantastical Thinking, il processo cognitivo che spinge gli individui a fantasticare, è una soluzione efficace per migliorare i ritorni dell’investimento in personalizzazione. L’attivazione del Fantastical Thinking: (1) aumenta la domanda dei prodotti personalizzati; (2) riduce lo sforzo percepito nel processo; (3) aumenta le performance oggettive del prodotto (migliore qualità e innovatività degli output) e del processo (minore tempo e attività richieste), (4) può avvalersi dei comuni advergame

Personalizzare l'offerta con successo. Il ruolo della fantasia / G., Miniero; M., Addis; Ricotta, Francesco. - In: ECONOMIA & MANAGEMENT. - ISSN 1120-5032. - STAMPA. - 1:(2015), pp. 46-66.

Personalizzare l'offerta con successo. Il ruolo della fantasia

RICOTTA, Francesco
2015

Abstract

Co-creation is commonly regarded as one of the ultimate strategies to customize and differentiate products, but its process is so much difficult and complex that consumers are rarely willing to participate. Thus, its return on investment is uncertain. Four experimental studies show that Fantastical Thinking, the cognitive process that makes individuals fantasizing, increases the return of customization, finding that the activation of Fantastical Thinking: (1) increases the demand of customized products; (2) decreases the perceived effort in the process; (3) increases the true better performances of the output (in terms of quality and innovativeness) and of the process (in terms of time and number of required steps); (4) might use the common and managerial advergames.
2015
La personalizzazione dei prodotti è considerata una delle ultime frontiere della differenziazione aziendale, ma il processo per raggiungerla è talmente complesso e difficile che non sempre il consumatore vi partecipa, mettendone in pericolo i suoi ritorni. Quattro studi sperimentali mostrano che il Fantastical Thinking, il processo cognitivo che spinge gli individui a fantasticare, è una soluzione efficace per migliorare i ritorni dell’investimento in personalizzazione. L’attivazione del Fantastical Thinking: (1) aumenta la domanda dei prodotti personalizzati; (2) riduce lo sforzo percepito nel processo; (3) aumenta le performance oggettive del prodotto (migliore qualità e innovatività degli output) e del processo (minore tempo e attività richieste), (4) può avvalersi dei comuni advergame
personalizzazione; fanstastical thinking; comportamento del consumatore; attivazione comportamenti
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Personalizzare l'offerta con successo. Il ruolo della fantasia / G., Miniero; M., Addis; Ricotta, Francesco. - In: ECONOMIA & MANAGEMENT. - ISSN 1120-5032. - STAMPA. - 1:(2015), pp. 46-66.
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