Review of a book about an experiment in USA high school where Moby Dick was taught to students in a new way thanks to the new pedagogy brought by media education. It advocates for media education to become the new paradigma of the education system.

Recensione del libro di H. Jenkins e W. Kelley. Reading in a Participatory Culture: Remixing Moby-Dick in the English Classroom / Perovic, Jelena. - In: IN-FORMAZIONE. - ISSN 1970-6723. - (In corso di stampa).

Recensione del libro di H. Jenkins e W. Kelley. Reading in a Participatory Culture: Remixing Moby-Dick in the English Classroom

PEROVIC, JELENA
In corso di stampa

Abstract

Review of a book about an experiment in USA high school where Moby Dick was taught to students in a new way thanks to the new pedagogy brought by media education. It advocates for media education to become the new paradigma of the education system.
9999
media education; education; media literacy
01 Pubblicazione su rivista::01d Recensione
Recensione del libro di H. Jenkins e W. Kelley. Reading in a Participatory Culture: Remixing Moby-Dick in the English Classroom / Perovic, Jelena. - In: IN-FORMAZIONE. - ISSN 1970-6723. - (In corso di stampa).
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/576795
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact