The new media have changed the consumer behavior of users and travelers. Thanks to the internet and mobile broadband disintermediation tourism becomes an increasingly strong issue. Blogs, Forums, reviews and online booking system have an impact on the style of tourism consumption and decision-making phases. The cultural consumption, in this sense, become the main focus of analysis to predict consumer behavior even in the travel and tourism industry.
I nuovi media hanno modificato i comportamenti di consumo degli utenti e dei viaggiatori. Grazie a internet e alla connessione in mobilità la disintermediazione turistica diventa una realtà sempre più forte. Blog, Forum, recensioni e booking online hanno un impatto sullo stile di consumo turistico e sulle fasi decisionali. I consumi culturali, in questo senso, diventano il focus principale di analisi per prevedere i comportamenti dei consumatori anche nel settore viaggi e turismo.
La comunicazione digitale nella trasformazione dei viaggi e dei viaggiatori / Piscopo, Carmine. - (2011), pp. 17-23.
La comunicazione digitale nella trasformazione dei viaggi e dei viaggiatori
PISCOPO, CARMINE
2011
Abstract
The new media have changed the consumer behavior of users and travelers. Thanks to the internet and mobile broadband disintermediation tourism becomes an increasingly strong issue. Blogs, Forums, reviews and online booking system have an impact on the style of tourism consumption and decision-making phases. The cultural consumption, in this sense, become the main focus of analysis to predict consumer behavior even in the travel and tourism industry.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.