The method of “filling curves” allows the design or verification of the stabling capacity of railways stations, associated with a fixed service quality level, with a synthetic, i.e. not related to the topology of the station but to some “global” parameters such as the number of tracks. The purpose of the brief is to describe some methods for constructing filling curves of railways stations as functions of both the expected quality level and the traffic volume and the arrival distribution law.
Il metodo denominato “delle curve di riempimento” permette, con un approccio sintetico, cioè non legato alla topologia della stazione ma ad alcuni parametri “globali” quali il numero di binari, la progettazione o la verifica della capacità di sosta delle stazioni ferroviarie, associata ad un prefissato livello di qualità del servizio. Lo scopo della memoria è descrivere alcuni metodi per la costruzione di curve di riempimento delle stazioni ferroviarie, in funzione, oltre che del livello di qualità atteso, anche del volume di traffico e della legge di distribuzione degli arrivi
Generazione delle curve di riempimento delle stazioni ferroviarie / Malavasi, Gabriele; C. D., Ronzino. - In: INGEGNERIA FERROVIARIA. - ISSN 0020-0956. - STAMPA. - 2 Febbraio 2013:(2013), pp. 155-170.
Generazione delle curve di riempimento delle stazioni ferroviarie.
MALAVASI, Gabriele;
2013
Abstract
The method of “filling curves” allows the design or verification of the stabling capacity of railways stations, associated with a fixed service quality level, with a synthetic, i.e. not related to the topology of the station but to some “global” parameters such as the number of tracks. The purpose of the brief is to describe some methods for constructing filling curves of railways stations as functions of both the expected quality level and the traffic volume and the arrival distribution law.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.