The paper focuses on the consumption of traction energy for a metropolitan transport system, the parameters characterizing the possibility of reduction to contribute to sustainable mobility. We compare the theoretical values with actual values coming from measurements made on the Rome Metro. The results show that the energy recovery are influenced by both the operation program and the distance between stops.
Il lavoro analizza i consumi di energia per trazione di un sistema di trasporto di tipo metropolitano, i parametri caratterizzanti e le possibilità di riduzione per contribuire ad una mobilità sostenibile. Si confrontano i valori teorici con i valori effettivi dell’energia recuperata sulla base di misure effettuate sulla Metropolitana di Roma. I risultati evidenziano come il recupero dell’energia siano influenzati sia dal programma di esercizio sia dalla di-stanza fra le fermate.
Consumo energetico per trazione nelle ferrovie metropolitane / V., Di Mario; Malavasi, Gabriele; P., Palleschi. - STAMPA. - (2011), pp. 353-362. (Intervento presentato al convegno Sicurezza ed Esercizio Ferroviario: Innovazione e nuove sfide nei sistemi ferroviari tenutosi a Roma nel 18.2.2011).
Consumo energetico per trazione nelle ferrovie metropolitane
MALAVASI, Gabriele;
2011
Abstract
The paper focuses on the consumption of traction energy for a metropolitan transport system, the parameters characterizing the possibility of reduction to contribute to sustainable mobility. We compare the theoretical values with actual values coming from measurements made on the Rome Metro. The results show that the energy recovery are influenced by both the operation program and the distance between stops.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.