The article concerns the courses of “Teoria e tecniche della cata- logazione e della classificazione” and “Organizzazione informatica delle biblioteche” at the University of Pisa. Since 2002 these courses have been held by the University of Pisa Faculty of Arts in collaboration with the University of Pisa Library System; Alberto Petrucciani is the official professor of the courses and Renato Tamburrini is responsible for the Library System. This cooperative experience is very advantageous for both parties concerned since teaching stimulates librarians’ professional skills and at the same time technical courses are useful to students.

Fare e insegnare biblioteca: un percorso in comune / Turbanti, Simona. - In: BIBLIOTECHE OGGI. - ISSN 0392-8586. - STAMPA. - 27:3(2009), pp. 35-37.

Fare e insegnare biblioteca: un percorso in comune

TURBANTI, SIMONA
2009

Abstract

The article concerns the courses of “Teoria e tecniche della cata- logazione e della classificazione” and “Organizzazione informatica delle biblioteche” at the University of Pisa. Since 2002 these courses have been held by the University of Pisa Faculty of Arts in collaboration with the University of Pisa Library System; Alberto Petrucciani is the official professor of the courses and Renato Tamburrini is responsible for the Library System. This cooperative experience is very advantageous for both parties concerned since teaching stimulates librarians’ professional skills and at the same time technical courses are useful to students.
2009
Biblioteche; corsi universitari italiani di area biblioteconomica; Università di Pisa; Sistema bibliotecario di ateneo di Pisa
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Fare e insegnare biblioteca: un percorso in comune / Turbanti, Simona. - In: BIBLIOTECHE OGGI. - ISSN 0392-8586. - STAMPA. - 27:3(2009), pp. 35-37.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/543170
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact