The culture and communication are now strategic assets to ensure dynamism and competitiveness of an enterprise. The advent of the information society has made this combination even more strategic impacting on the processes of organizational restructuring, the redefinition of relational approaches, forms of expression, the dynamics of business, etc.. These are some significant issues on which debate scholars and professionals.
La cultura e la comunicazione sono oramai asset strategici per garantire dinamismo e competitività ad un'impresa. L'avvento della società dell'informazione ha reso questo binomio ancora più strategico incidendo sui processi di ristrutturazione organizzativa, sulla ridefinizione degli approcci relazionali, sulle forme espressive, sulle dinamiche di business, ecc. Questi sono alcuni aspetti significativi su cui dibattono studiosi e professionisti.
COMUNICAZIONE E CULTURA D'IMPRESA. LAVORI IN CORSO / Mazza, Barbara; D'Ascenzo, Fabrizio. - STAMPA. - (2007), pp. 21-28.
COMUNICAZIONE E CULTURA D'IMPRESA. LAVORI IN CORSO
MAZZA, Barbara;D'ASCENZO, FABRIZIO
2007
Abstract
The culture and communication are now strategic assets to ensure dynamism and competitiveness of an enterprise. The advent of the information society has made this combination even more strategic impacting on the processes of organizational restructuring, the redefinition of relational approaches, forms of expression, the dynamics of business, etc.. These are some significant issues on which debate scholars and professionals.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.