This volume collects the results and tools from two international surveys carried out by the IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement): Written Composition (Survey on the written production) and Reading Literacy Study (Study Literacy and Reading). The aim of the editors is to provide teachers of all grade levels a series of tests, with its method of use, validated in the context of international surveys.
Il volume raccoglie risultati e strumenti provenienti da due importanti indagini internazionali svolte dalla IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement): Written Composition (Indagine sulla produzione scritta) e Reading Literacy Study (Studio Alfabetizzazione e Lettura). Scopo dei curatori è mettere a disposizione degli insegnanti di tutti i livelli scolastici una serie di prove, con relative modalità di utilizzazione, validate nel contesto di importanti indagini internazionali.
I-I-V Il metodo di valutazione I-I-VI Laformazione dei valutatori II-II Alcuni esempi per la valutazione dell'Impaginazione e della Calligrafia / Asquini, Giorgio. - STAMPA. - I(1995), pp. 49 - 61 - 81-60 - 66 - 85.
I-I-V Il metodo di valutazione I-I-VI Laformazione dei valutatori II-II Alcuni esempi per la valutazione dell'Impaginazione e della Calligrafia
ASQUINI, GIORGIO
1995
Abstract
This volume collects the results and tools from two international surveys carried out by the IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement): Written Composition (Survey on the written production) and Reading Literacy Study (Study Literacy and Reading). The aim of the editors is to provide teachers of all grade levels a series of tests, with its method of use, validated in the context of international surveys.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.