Audiences are changing. Practices, consumer environments , devices are changing and the technological convergence of media certainly makes the system more complex. So, how to study television audiences in this scenario? What new methods of analysis have been introduced and how traditional models of research will have to adapt to change?

Misurare la complessità. Modelli di analisi delle audience nella cultura della convergenza / Ando', Romana. - STAMPA. - (2012), pp. 131-176.

Misurare la complessità. Modelli di analisi delle audience nella cultura della convergenza

ANDO', Romana
2012

Abstract

Audiences are changing. Practices, consumer environments , devices are changing and the technological convergence of media certainly makes the system more complex. So, how to study television audiences in this scenario? What new methods of analysis have been introduced and how traditional models of research will have to adapt to change?
2012
Connecting television. La televisione al tempo di Internet
9788862503488
tv; social media measuring; auditel; ricerca; audience
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
Misurare la complessità. Modelli di analisi delle audience nella cultura della convergenza / Ando', Romana. - STAMPA. - (2012), pp. 131-176.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/444229
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact