The aim of the present article is to investigate, through questionnaires: 1) the structure of teachers’workload 2) the daily work- profiles of 425 teachers, such as 98 men and 327 women, seniority 18,6 (10,1). The structure of teachers’workload derived by factor analysis (ACM) entails three latent dimensions. A hierarchical cluster analysis defined five school activities profiles of teacher, and three extra school profiles.

Essere docenti oggi: come gli insegnanti organizzano la propria attività quotidiana / Alessandri, Guido. - In: PSICOLOGIA DELL'EDUCAZIONE E DELLA FORMAZIONE. - ISSN 1128-6881. - STAMPA. - 7:(2006), pp. 225-250.

Essere docenti oggi: come gli insegnanti organizzano la propria attività quotidiana.

ALESSANDRI, GUIDO
2006

Abstract

The aim of the present article is to investigate, through questionnaires: 1) the structure of teachers’workload 2) the daily work- profiles of 425 teachers, such as 98 men and 327 women, seniority 18,6 (10,1). The structure of teachers’workload derived by factor analysis (ACM) entails three latent dimensions. A hierarchical cluster analysis defined five school activities profiles of teacher, and three extra school profiles.
2006
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Essere docenti oggi: come gli insegnanti organizzano la propria attività quotidiana / Alessandri, Guido. - In: PSICOLOGIA DELL'EDUCAZIONE E DELLA FORMAZIONE. - ISSN 1128-6881. - STAMPA. - 7:(2006), pp. 225-250.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/443254
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact