The writer, playwright and painter Peter Weiss finds through a close and pluriennial reading of Dante’s Commedia the patterns to give aesthetic representation to the unconceivable horror of Auschwitz. This article tries to point out the shape and method of Weiss’ rewriting of Dante and also to give account of the final concealement of the Dantesque reference in the published “Paradiso” as “ Die Ermittlung” and of the decision of leaving his “Inferno” unpublished.

Dante dopo Auschwitz: l'Inferno di Peter Weiss / Miglio, Camilla. - In: CRITICA DEL TESTO. - ISSN 1127-1140. - STAMPA. - XIV, 1:(2011).

Dante dopo Auschwitz: l'Inferno di Peter Weiss

MIGLIO, Camilla
2011

Abstract

The writer, playwright and painter Peter Weiss finds through a close and pluriennial reading of Dante’s Commedia the patterns to give aesthetic representation to the unconceivable horror of Auschwitz. This article tries to point out the shape and method of Weiss’ rewriting of Dante and also to give account of the final concealement of the Dantesque reference in the published “Paradiso” as “ Die Ermittlung” and of the decision of leaving his “Inferno” unpublished.
2011
STUDI DANTESCHI LETTERATURA TEDESCA DOPO AUSCHWITZ
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Dante dopo Auschwitz: l'Inferno di Peter Weiss / Miglio, Camilla. - In: CRITICA DEL TESTO. - ISSN 1127-1140. - STAMPA. - XIV, 1:(2011).
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/422417
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact