Observing the cultural habits of young people in their spare time, is a way of studying their values and their culture. Searching the linguistic codes, the relational styles and the aesthetics of the body can be a key to understand young people life’s plan. According to the author, analysing the statistical data can describe the youthful world in this historical period. Key-words: cultural behaviours, driver of change, crisis of mass media, subjective activism
l'articolo ricostruire uno scenario relativo ai consumi culturali dei giovani italiani, analizzando i dati attraverso interpretazioni sociologiche. l'articolo trae spunto dalle attività di ricerca e di riflessione dell'Osservatorio Mediamonitor Minori del Dipartimento di Comunicazione e Ricerca Sociale della Sapienza Università di Roma
mappa di stili e abitudini culturali / Cortoni, Ida. - In: IN-FORMAZIONE. - ISSN 1970-6723. - STAMPA. - 1(2006), pp. 30-33.
mappa di stili e abitudini culturali
CORTONI, IDA
2006
Abstract
Observing the cultural habits of young people in their spare time, is a way of studying their values and their culture. Searching the linguistic codes, the relational styles and the aesthetics of the body can be a key to understand young people life’s plan. According to the author, analysing the statistical data can describe the youthful world in this historical period. Key-words: cultural behaviours, driver of change, crisis of mass media, subjective activismI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.