The digital publishing market did not miss the appointment with the anniversary of the Unification of Italy, as evidenced by various multimedia products dedicated to the history of Italy and its protagonists. The paper analyzes the communication strategies of the applications developed for the tablet dedicated to the celebrations for the Unification of Italy and reflects on some trends that occur in the daily and periodical press with the advent of the iPad and its competitors, such as new marketing strategies editorial, further possibilities for synergies between products of the same group and experimentation of different formats.
Il mercato dell’editoria digitale non ha mancato l’appuntamento con l’anniversario dell’Unità d’Italia, come testimoniano diversi prodotti multimediali dedicati alla storia del nostro paese e ai suoi protagonisti. Il contributo analizza le strategie comunicative delle applicazioni sviluppate per i tablet dedicate alle celebrazioni per l’Unità d’Italia e riflette su alcune tendenze che si manifestano nel settore della stampa quotidiana e periodica con l'avvento dell'iPad e dei suoi competitor, come nuove strategie di marketing editoriale, ulteriori possibilità di sinergie tra prodotti dello stesso gruppo e sperimentazioni di diversi formati.
iTalia: anche l’iPad celebra l’Unità nazionale / Valentini, Elena. - In: COMUNICAZIONEPUNTODOC. - ISSN 2282-0140. - STAMPA. - Numero 4 - ottobre 2011:(2011), pp. 163-164.
iTalia: anche l’iPad celebra l’Unità nazionale
VALENTINI, Elena
2011
Abstract
The digital publishing market did not miss the appointment with the anniversary of the Unification of Italy, as evidenced by various multimedia products dedicated to the history of Italy and its protagonists. The paper analyzes the communication strategies of the applications developed for the tablet dedicated to the celebrations for the Unification of Italy and reflects on some trends that occur in the daily and periodical press with the advent of the iPad and its competitors, such as new marketing strategies editorial, further possibilities for synergies between products of the same group and experimentation of different formats.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.