The paper discusses the audience engement produced around the TV series Lost, which has resulted in a set of innovative practices of consumption: first the possibility of viewing the tv content on different devices, and not just through the tv screen; second, the consumption of content exceeds the tv schedule and the release windows of the product. Thanks to these fan practices rised around Lost, the so-called TV anywhere and anytime has emerged and now it is widespread among all audiences.

Circumvent tv flow. Il consumo di Lost e la rivoluzione dei tempi e dei modi di vivere la fiction / Ando', Romana. - STAMPA. - (2011), pp. 83-96.

Circumvent tv flow. Il consumo di Lost e la rivoluzione dei tempi e dei modi di vivere la fiction

ANDO', Romana
2011

Abstract

The paper discusses the audience engement produced around the TV series Lost, which has resulted in a set of innovative practices of consumption: first the possibility of viewing the tv content on different devices, and not just through the tv screen; second, the consumption of content exceeds the tv schedule and the release windows of the product. Thanks to these fan practices rised around Lost, the so-called TV anywhere and anytime has emerged and now it is widespread among all audiences.
2011
Lost. Analisi di un fenomeno (non solo) televisivo
9788877968531
audience; tv series; television flow; consumption
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
Circumvent tv flow. Il consumo di Lost e la rivoluzione dei tempi e dei modi di vivere la fiction / Ando', Romana. - STAMPA. - (2011), pp. 83-96.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/404583
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact