Peter Waterhouse's poetics of "walking" are a way to re-measure the world and feel the body into a relationship of continuity with the space traversed. Space is not only natural, but also urban, suburban. Waterhouse pursues an aesthetic of perception which tends, through the play of linguistic similarities and paronomasia in a continuous shift in meaning and sound, to make visible and to perceive the hidden layers of reality (also in history, the past, the secret of all situations)
La poetica dell'"andare a piedi" di Peter Waterhouse come modo di rimisurare il mondo e sentire il corpo in una relazione di continuità con lo spazio attraversato. Lo spazio non è solo naturale, ma anche urbano, periferico. Waterhouse persegue una estetica della percezione che tende, attraverso il gioco linguistico di assonanze e paronomasie, in un continuo slittamento di senso e di suono, a rendere visibili e percepire i livelli nascosti della realtà (anche della storia, del passato, del segreto di ogni situazione)
Zu Fuss im Fluss der Sprachen. Peter Waterhouse / Miglio, Camilla. - In: ANNALI - ISTITUTO UNIVERSITARIO ORIENTALE. SEZIONE GERMANICA. - ISSN 1124-3724. - STAMPA. - XVIII, 2:n.s.(2008), pp. 235-245.
Zu Fuss im Fluss der Sprachen. Peter Waterhouse
MIGLIO, Camilla
2008
Abstract
Peter Waterhouse's poetics of "walking" are a way to re-measure the world and feel the body into a relationship of continuity with the space traversed. Space is not only natural, but also urban, suburban. Waterhouse pursues an aesthetic of perception which tends, through the play of linguistic similarities and paronomasia in a continuous shift in meaning and sound, to make visible and to perceive the hidden layers of reality (also in history, the past, the secret of all situations)I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.