The aim of PISA (Programme for International Student Assessment) survey is to measure core competencies in students near the end of compulsory school. It assesses to what extent students have acquired some of the knowledge and skills that are essentials for full participation. in society and their capacity to continue learning throughout life. In this article we present some items the survey administered to evaluate mathematical literacy, and discuss the format and some results for Italian sample in the international comparison.
L'indagine PISA (Programme for International Student Assessment) mira a verificare in che misura i giovani prossimi all'uscita dalla scuola dell'obbligo abbiano acquisito alcune competenze giudicate essenziali per svolgere un ruolo consapevole e attivo nella società e per continuare ad apprendere per tutta la vita. In questo articolo si presentano alcuni esempi di quesiti per la valutazione della competenza matematica (mathematical literacy) per evidenziarne i formati e illustrare alcuni risultati degli studenti italiani nella comparazione internazionale.
La valutazione delle abilità matematiche e l’Indagine OCSE-PISA 2003 / Benvenuto, Guido; S., Pozio. - In: PROGETTO ALICE. - ISSN 1972-0475. - STAMPA. - 6:17(2005), pp. 357-382.
La valutazione delle abilità matematiche e l’Indagine OCSE-PISA 2003
BENVENUTO, Guido;
2005
Abstract
The aim of PISA (Programme for International Student Assessment) survey is to measure core competencies in students near the end of compulsory school. It assesses to what extent students have acquired some of the knowledge and skills that are essentials for full participation. in society and their capacity to continue learning throughout life. In this article we present some items the survey administered to evaluate mathematical literacy, and discuss the format and some results for Italian sample in the international comparison.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Pozio_Valutazione_2005.pdf
solo gestori archivio
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
3.18 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.18 MB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.