This Editorial introduces to the specific angle that characterizes the monothematic issue on "Conversation, reading, writing: studies in a cultural perspective", and argues that those apparently current practices such as conversing, reading and writing, far from being simply individual abilities, are in fact culturally situated practices.

Editoriale / Editorial. "Conversare, leggere, scrivere: studi in prospettiva culturale / Conversation, reading and writing: studies in a cultural perspective." Numero monotematico / Special Issue. RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA / Pinto, Maria Antonietta; Fatigante, Marilena. - In: RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA. - ISSN 1592-1328. - STAMPA. - VIII:3(2007), pp. 9-17.

Editoriale / Editorial. "Conversare, leggere, scrivere: studi in prospettiva culturale / Conversation, reading and writing: studies in a cultural perspective." Numero monotematico / Special Issue. RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA.

PINTO, Maria Antonietta;FATIGANTE, Marilena
2007

Abstract

This Editorial introduces to the specific angle that characterizes the monothematic issue on "Conversation, reading, writing: studies in a cultural perspective", and argues that those apparently current practices such as conversing, reading and writing, far from being simply individual abilities, are in fact culturally situated practices.
2007
Conversation; Reading; Writing; Cultural Perspective
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Editoriale / Editorial. "Conversare, leggere, scrivere: studi in prospettiva culturale / Conversation, reading and writing: studies in a cultural perspective." Numero monotematico / Special Issue. RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA / Pinto, Maria Antonietta; Fatigante, Marilena. - In: RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA. - ISSN 1592-1328. - STAMPA. - VIII:3(2007), pp. 9-17.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/356354
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact