In this paper some questions related to the teaching of Mathematics in Italian High Schools are presented and discussed. More precisely, we deal with recent resolutions taken in Italy by the Department of Instruction, with reference to: - weekly schedules and the number of hours for each subject, - the "classes" to qualify as a Mathematics (and Physics) teacher, - new curricula for Mathematics.

La matematica nella riforma Gelmini - quadri orari, classi di abilitazione, nuove Indicazioni nazionali / Bernardi, Claudio. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - STAMPA. - 34 A-B:(2011), pp. 285-297.

La matematica nella riforma Gelmini - quadri orari, classi di abilitazione, nuove Indicazioni nazionali

BERNARDI, Claudio
2011

Abstract

In this paper some questions related to the teaching of Mathematics in Italian High Schools are presented and discussed. More precisely, we deal with recent resolutions taken in Italy by the Department of Instruction, with reference to: - weekly schedules and the number of hours for each subject, - the "classes" to qualify as a Mathematics (and Physics) teacher, - new curricula for Mathematics.
2011
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
La matematica nella riforma Gelmini - quadri orari, classi di abilitazione, nuove Indicazioni nazionali / Bernardi, Claudio. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - STAMPA. - 34 A-B:(2011), pp. 285-297.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/356253
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact