We discuss some relevant issues in Algorithm Engineering, focussing on the interplay between theory and practice, and showing how it can integrate and reinforce the traditional theoretical approaches to the design and analysis of algorithms and data structures, while devising methodologies and tools for developing and engineering efficient algorithmic codes.

Engineering and visualizing algorithms / Demetrescu, Camil; Finocchi, Irene; Giuseppe F., Italiano. - STAMPA. - 2912:(2004), pp. 509-513. (Intervento presentato al convegno 11th International Symposium on Graph Drawing (GD 2003) tenutosi a Perugia; Italy) [10.1007/978-3-540-24595-7_53].

Engineering and visualizing algorithms

DEMETRESCU, Camil;FINOCCHI, Irene;
2004

Abstract

We discuss some relevant issues in Algorithm Engineering, focussing on the interplay between theory and practice, and showing how it can integrate and reinforce the traditional theoretical approaches to the design and analysis of algorithms and data structures, while devising methodologies and tools for developing and engineering efficient algorithmic codes.
2004
11th International Symposium on Graph Drawing (GD 2003)
students; teaching; learning programming
04 Pubblicazione in atti di convegno::04b Atto di convegno in volume
Engineering and visualizing algorithms / Demetrescu, Camil; Finocchi, Irene; Giuseppe F., Italiano. - STAMPA. - 2912:(2004), pp. 509-513. (Intervento presentato al convegno 11th International Symposium on Graph Drawing (GD 2003) tenutosi a Perugia; Italy) [10.1007/978-3-540-24595-7_53].
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
VE_2004_11573-251259.pdf

solo gestori archivio

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 255.56 kB
Formato Adobe PDF
255.56 kB Adobe PDF   Contatta l'autore

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/251259
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 0
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 0
social impact