In the following paper we will show: - some geometric characteristics the students are "blind to" by using Cabri in a naive way; - some successful problem posing activities we designed to be students' guides in discovering such "invisible" properties; - some educational conjectures about "student's blindness".

Problem posing e problem solving con Cabri / Accascina, Giuseppe; M., Batini; F., DEL VECCHIO; G., Margiotta; E., Pietropoli; D., Valenti. - In: PROGETTO ALICE. - ISSN 1972-0475. - STAMPA. - 14:(2004), pp. 217-242.

Problem posing e problem solving con Cabri

ACCASCINA, Giuseppe;
2004

Abstract

In the following paper we will show: - some geometric characteristics the students are "blind to" by using Cabri in a naive way; - some successful problem posing activities we designed to be students' guides in discovering such "invisible" properties; - some educational conjectures about "student's blindness".
2004
Geometria dinamica; Problem posing; software
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Problem posing e problem solving con Cabri / Accascina, Giuseppe; M., Batini; F., DEL VECCHIO; G., Margiotta; E., Pietropoli; D., Valenti. - In: PROGETTO ALICE. - ISSN 1972-0475. - STAMPA. - 14:(2004), pp. 217-242.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/17521
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact