The flow of memories, anecdotes, and testimonies emerging from this interview with Ugo Gregoretti, besides providing a completely original retrospective on the Italian and international cinema of the sixties, provides a portrait of a filmmaker who made his «intolerance» for labels his working principle for an eclectic, atypical, revolutionary, and free cinema.

Pas la tristesse ouvrière, mais la joie ouvrière! Intervista a Ugo Gregoretti / Ienna, Gerardo; Lancialonga, Federico. - In: STUDI CULTURALI. - ISSN 1824-369X. - 2016:2(2016), pp. 243-257.

Pas la tristesse ouvrière, mais la joie ouvrière! Intervista a Ugo Gregoretti

Ienna, Gerardo
;
2016

Abstract

The flow of memories, anecdotes, and testimonies emerging from this interview with Ugo Gregoretti, besides providing a completely original retrospective on the Italian and international cinema of the sixties, provides a portrait of a filmmaker who made his «intolerance» for labels his working principle for an eclectic, atypical, revolutionary, and free cinema.
2016
Ugo Gregorett; Political Cinema; Collective Movies; Venice Film Festival 1968; Italian Contestation Mouvement
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Pas la tristesse ouvrière, mais la joie ouvrière! Intervista a Ugo Gregoretti / Ienna, Gerardo; Lancialonga, Federico. - In: STUDI CULTURALI. - ISSN 1824-369X. - 2016:2(2016), pp. 243-257.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1743193
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact