The school should be an environment of welcome and support not only for LGBTQ+ students but also for teachers, ensuring a safe space where they can express themselves without fear of discrimination or violence. In a context of respect and inclusivity, teachers can serve as role models and promote dialogue and the value of diversity, creating spaces where everyone, regardless of gender identity or sexual orientation, feels welcomed. A school that embraces these differences becomes a solid foundation for the development of mutual respect.

Safe zone: La scuola come base sicura per studenti e insegnanti LGBTQ / Gregori, Fulvio. - (2024). (Intervento presentato al convegno Il personale scolastico lgbtqi+: diritti, visibilità e benessere tenutosi a Roma, Italy).

Safe zone: La scuola come base sicura per studenti e insegnanti LGBTQ

fulvio gregori
2024

Abstract

The school should be an environment of welcome and support not only for LGBTQ+ students but also for teachers, ensuring a safe space where they can express themselves without fear of discrimination or violence. In a context of respect and inclusivity, teachers can serve as role models and promote dialogue and the value of diversity, creating spaces where everyone, regardless of gender identity or sexual orientation, feels welcomed. A school that embraces these differences becomes a solid foundation for the development of mutual respect.
2024
Il personale scolastico lgbtqi+: diritti, visibilità e benessere
LGBTQ+
04 Pubblicazione in atti di convegno::04b Atto di convegno in volume
Safe zone: La scuola come base sicura per studenti e insegnanti LGBTQ / Gregori, Fulvio. - (2024). (Intervento presentato al convegno Il personale scolastico lgbtqi+: diritti, visibilità e benessere tenutosi a Roma, Italy).
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1729796
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact