The aim of the article is to contribute to the reconstruct of the historical, political and scientific origin of the phenomenon of scolastic “manualetti” promoted by Giuseppe Lombardo Radice at the beginning of the 20th century in Italy. The role of the dialect is also emphasised through the direct description of the case study Esercizi di traduzione dal dialetto milanese (1924) by the Gruppo d’Azione per le scuole del popolo.
Scuola e dialetto: i “manualetti” scolastici promossi da Giuseppe Lombardo Radice / Cannizzo, Silvia. - In: BLITYRI. - ISSN 2281-6682. - (2024), pp. 279-293. [10.4454/v76mey52]
Scuola e dialetto: i “manualetti” scolastici promossi da Giuseppe Lombardo Radice
silvia cannizzo
2024
Abstract
The aim of the article is to contribute to the reconstruct of the historical, political and scientific origin of the phenomenon of scolastic “manualetti” promoted by Giuseppe Lombardo Radice at the beginning of the 20th century in Italy. The role of the dialect is also emphasised through the direct description of the case study Esercizi di traduzione dal dialetto milanese (1924) by the Gruppo d’Azione per le scuole del popolo.File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.